تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
plusresetminus
حزب الله: کریم خودسیانی، نویسنده سریالی با موضوع کروناست که مسعود ده نمکی قرار است آن را با درون مایه ای طنز کارگردانی کند. خودسیانی در گفت وگویی با ایسنا به این پرسش پاسخ داد که آیا برای ساخت چنین سریالی کمی دیر نیست؟ او که مجری برنامه های شبانگاهی تلویزیون هم بوده مدتی است از حوزه اجرا به دور است و انتقادهایی را از تلویزیون دارد نسبت به مجریانی که باید باشند اما نیستند.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۵۵۵
مجریانی که باید باشند اما نیستند!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،خودسیانی درباره جزئیات نگارش سریال «آزادی مشروط»، در پاسخ به اینکه ساخت سریالی با موضوع کرونا در شرایطی که به تازگی مردم کمی به شرایط عادی زندگی برگشته‌اند، کمی دیر و ناراحت کننده نیست؟ اظهار کرد: کرونا یک سونامی بود که تا دهه های آینده هم می شود از زوایای مختلف و در ژانرهای گوناگون از آن فیلم و سریال ساخت. ما در این مجموعه سعی کردیم نگاه کمدی به کرونا داشته باشیم البته با زاویه دیدی که آقای ده نمکی در کارهایشان دارند و اینکه ملودرامی هم در آن وجود دارد.
آیا بازیگران طنز در سریال ده نمکی حضور دارند؟
او در پاسخ به اینکه آیا قرار است از بازیگران طنز در سریال «آزادی مشروط» استفاده شود؟ توضیح داد: هنوز وارد مرحله انتخاب بازیگر نشده ایم و صحبتی هم در این زمینه نشده است، اما اینکه الزاما کاملا بازیگران سریال، کمدین باشند و کل کار و بازیگران معرف کمدی باشند، اینگونه نیست. امیدوارم در این سریال با موضوع سونامی کرونا که همچنان هم درگیرش هستیم، بتوانیم هم لحظات خوشی را انتقال دهیم و هم تقدیر و تشکری شود از تمام افرادی که درگیر بودند و همچنین مشاغلی که دستخوش این سونامی شدند؛ از شغل خودمان سینما گرفته تا مشاغل دیگر. واقعیت این است که در این روز و روزگار مردم نیاز به کارهای شیرین دارند.
این نویسنده با بیان اینکه تا کنون دو سوم از سریال «آزادی مشروط» نوشته شده است، درباره ی همکاری اش با مسعود ده نمکی توضیح داد: «آزادی مشروط» دومین همکاری من با آقای ده نمکی است. پیش از این هم سریال «دادِستان» را برای ایشان نوشته بودم.
منتظریم مه کنار برود و ببینیم چه خبر است
او درباره همکاری اش با تلویزیون و فضای فعلی آن اظهار کرد: الان دقیقا مشخص نیست چه اتفاقی برای تلویزیون افتاده است، فضای تلویزیون در حال حاضر شبیه به صبحی است که چشمانت را باز کرده ای اما همه جا مه آلود است. فعلا ما اصحاب رسانه و تلویزیون در این شرایط هستیم و نمی دانیم یک متر جلوتر از دیدمان چه خبر است. منتظریم مه کنار برود و ببینیم چه خبر است.
علت غیبت در حوزه اجرا/زمانی انگار بار به من خورده بود
خودسیانی که کار اجرا در تلویزیون را با برنامه های رمضانی، شب یلدا، سیمای خانواده و ... بر عهده داشته، درباره علت غیبتش در این حوزه توضیح داد: اجرای من در تلویزیون مثل این حکایت است که ظاهرا انگار زمانی بار به من خورده بود! اگر برنامه درست و درمانی باشد که بتوان در آن حرف زد، حتما قبول می کنم. اصلا مهم نیست چه نوع همکاری باشد؛ نویسندگی، تهیه کنندگی، کارگردانی، بازیگری و یا مجری گری. مهم این است که با خیال راحت حرف هایم را بزنم و به همه بگویم این کار، کار من بوده و با افتخار از آن یاد کنم.
روی آنتن کدام مجریان را می بینید؟
خودسانی فضای اجرا در تلویزیون را نامناسب و ناخوشایند دانست و درباره  علت آن گفت: وقتی سیستمی برای اجرا وجود ندارد و ما برای اجرا، رشته ی آکادمیک دانشگاهی نداریم و هر کسی از مادرش قهر می کند یا فلان آدم توصیه می کند اجرا کند، در تلویزیون آنتن می گیرد، همان چیزی می شود که می بینید. چرا مجریانی که آزمون و خطاهایشان را کرده اند و برای آنها هزینه صرف شده، در حال حاضر کار نمی کنند؟ الان روی آنتن چه کسانی را می بینید. کدام مجریان را می بینید؟ 
او ادامه داد: موضوع آقای دلاوری و یا آقای ده نمکی و امثال این افراد را استثناء بدانید؛ البته جایی هایی لازم است، دلاوری ها و ده نمکی هایی باشند و حرف هایی را بزنند، اما این استثناءها را کنار بگذاریم و برویم سراغ مابقی ماجرا که عمده قصه این کار هستند. وقتی سراغ عمده می روید، متوجه می شوید که انقدر شور است که کدخدا هم فهمیده است.
اجرای برنامه شب یلدایی که کار مجری را به بیمارستان کشاند
این مجری درباره ماجرای اجرای برنامه شب یلدا در تلویزیون که بلافاصله پس از عمل جراحی این پیشنهاد را پذیرفته بود، یادآور شد: من عمل جراحی داشتم و چون در اصفهان بودم، برگشت به تهران با آن شرایط برایم سخت بود، ولی با این حال تهیه کننده آن کار که آقای احسان ارغوانی بودند از من دعوت کردند و من کل راه اصفهان تا تهران را در عقب ماشین خوابیدم تا بیایم و خودم را به اجرا برسانم. و البته بعد از آن اجرا هم دوباره به دلیل خونریزی بستری شدم. اجرای خوبی بود. موضوع این بود که آقای فرجی که هفت سال قبل مدیر شبکه بودند آن زمان تقریبا هر روز جویای حال من بودند.
مجریانی که باید باشند اما نیستند
خودسیانی با انتقاد از وضعیت حال حاضر اجرای برنامه های تلویزیونی، گفت: الان محتوای برنامه ها و اجراها را می بینید. مجریانی که باید باشند نیستند؛ چرا ؟! به دلیل اینکه تفکری پشت کار وجود ندارد، چه در موضوعات ملی و چه در موضوعات مذهبی. اگر به ۹۰ درصد از این مجری ها بگویید که یک صفحه درباره موضوعات ملی صحبت کن، اگر توانستند. یا درباره موضوعات معارفی و مذهبی حرف بزن، اگر توانستند؛ این فاجعه است. چرا بازار رسانه های خارجی داغ است؟ چون بازار رسانه ما بازار مکاره شده است.
آقایان بدانند چه کسی را کجا بگذارند
وی سپس با تاکید بر لزوم سپردن اجرای برنامه های تلویزیونی به افراد متخصص در هر حوزه، در این ارتباط مثالی زد و گفت: یکی از مدیران، پیشنهاد اجرای یک برنامه صبحگاهی را به من داده بود و من مطرح کردم که خیلی شرمنده ام، می دانید که من آدم صبحگاه نیستم و آدمی نیستم که صبح بیام و بگویم «سلام صبحتون بخیر...» یا «گلها به شما سلام می کنند». من آدم برنامه های شامگاهی ام، آدم برنامه های اجتماعی، خانوادگی و روانشناختی هستم. موضوع این است که اگر آقایان بدانند چه کسی را کجا بگذارند و هر کسی در جای خودش و در حوزه ای که اشراف دارد، قرار بگیرد و همه چیز با روابط جلو نرود، وضعیت به گونه ای دیگر می شود. چرا مخاطبانی که زمانی سریالهایی چون «هزاردستان» و «امام علی(ع)» را می دیدند الان باید این برنامه ها را ببینند؟
چرا عموهای فیتیله ای نیستند؟
خودسیانی که سرپرست نویسندگان «فیتیله ای ها» در حوزه کودک هم بود، در پایان گفت و گویش با ایسنا با یادی از این برنامه و در پاسخ به اینکه چرا عموهای فیتیله ای دیگر در تلویزیون نیستند؟ اظهار کرد: عموهای فیتیله ای که هستند، منتها آنجا که باید باشند، نیستند. چرا؟! چون تلویزیون حواسش نیست سرمایه های خودش را حفظ کند. از رضا عطاران بگیرید تا اصغر فرهادی. ایشان مگر در تلویزیون «داستان یک شهر» را نساخت؟ چرا نباید باشند. عموهای فیتیله ای چقدر برای کودکان محبوبیت داشتند، چرا تلویزیون مثل یک پدر دورشان را نگرفت؟ متاسفانه زمینه بازگشت عموهای فیتیله ای میسر نشد. امیدوارم آقای جبلی با حضورشان خیلی از این هنرمندان و مجریانی را که تلویزیون بابت آنها هزینه کرده و خودش آنها را کنار گذاشته، برگرداند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین