تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
plusresetminus
نشست نمایندگان ارشد روسیه و آمریکا درباره امور و تضمین‌های امنیتی امروز در ژنو برگزار می‌شود. در همین رابطه یکی از دیپلمات‌های ارشد روسیه پس از شرکت در یک شام کاری با مقامات آمریکا در ژنو پیش‌بینی کرد که مذاکرات نمایندگان ارشد دو طرف "دشوار" خواهد بود.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۵۳۶
نشست نمایندگان ارشد روسیه و آمریکا امروز در ژنو
 سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و دیگر مقامات روس یکشنبه شب شام کاری با وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و رئیس هیات آمریکایی و همچنین تیمش در محل اقامت لوکس سفیر آمریکا در کنفرانس خلع سلاح در ژنو برگزار کردند.
این شام کاری مقدمه‌ای برای مذاکرات جامع‌تر میان هیات‌های آمریکایی و روسی در نمایندگی آمریکا در ژنو بود که از امروز آغاز می‌شود. این شام کاری همچنین بخشی از سری نشست‌های مجازی و رو در رو در بین مقامات آمریکایی، متحدان غربی‌شان و رهبران روسی در روزها و هفته‌های اخیر همزمان با افزایش تنش‌ها به خاطر بسیج نظامی روسی در نزدیکی مرز اوکراین بود.
ریابکوف همزمان با خروج از این شام کاری گفت: ما در اصل به مسائل آتی ورود کرده‌ایم اما این مذاکرات دشوار خواهد بود. این مذاکرات آسان نخواهند بود. این مذاکرات شبیه مذاکرات کاری خواهند بود. فکر می‌کنم ما فردا وقت‌مان را هدر نخواهیم داد و از آن نهایت استفاده را خواهیم برد.
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به اوکراین و آرمان‌هایش برای پیوستن به ناتو گفت: وندی شرمن در جریان این شام کاری بر تعهد واشنگتن به اصول بین‌المللی حق حاکمیت، تمامیت ارضی و آزادی کشورهای مستقل برای انتخاب ائتلاف‌های خودشان تاکید کرد.
وی افزود: شرمن تاکید کرد که آمریکا از هر پیشرفت واقعی از طریق دیپلماسی استقبال می‌کند.
این مذاکرات به عنوان نخستین گام در راستای احیای گفت‌وگوها همزمان با وخیم شدن روابط به خاطر بسیج نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین تلقی می‌شود. برآورد شده که روسیه 100 هزار نیرو در امتداد مرزش با اوکراین مستقر کرده و همین امر نگرانی‌هایی را در مورد حمله نظامی بزرگ روسیه به اوکراین به وجود آورده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین