کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه دمای شهرها را برای کاهش مصرف انرژی پایین بیاوریم؟

پایگاه خبری کرج امروز , 20 دی 1400 ساعت 10:00

حزب الله:شهرها به روش‌های مختلفی می‌توانند از گرمایش شدید جلوگیری کنند. این روش‌ها می‌تواند شامل تغییر در زیرساخت‌ها - مانند میکروگریدهای خورشیدی و یا فناوری خنک کننده مختلف مانند توان زمین گرمایی (ژئوترمال) باشد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اگر در خیابانی نزدیک حاشیه محله اکو پارک لس آنجلس دوچرخه سواری کنید ، شاهد موردی جالب در پیاده رو خواهید بود ، جایی که آسفالت سیاه به سفید تغییر می کند. کمی بیش از یک سال پیش ، مدیریت شهری، این خیابان را با پوشش مخصوصی پوشانده بود تا نور خورشید را منعکس سازد – این اقدام به عنوان بخشی از طرحی برای کمک به خنک کردن لوس‌آنجلس بود چرا که جهان به سمت داغ‌تر شدن می‌رود.
مانند اکثر شهرها ، شهر لوس آنجلس با امواج گرمای مکرر و شدید روبرو است. یک مطالعه جدید که افزایش گرما در سراسر کشور را ترسیم کرده، دریافت که اگر انتشار گازهای گلخانه ای در مسیر فعلی خود ادامه یابد ، متوسط تعداد روزهای سال در سراسر ایالات متحده که احساس گرمای بیش از ۳۷ درجه دارند ، تا اواسط قرن به بیش از دو برابر خواهد شد. . وضعیت برخی از شهرها بدتر است: میامی ، تا پایان قرن ، ۱۵۳ روز سال با این گرما مواجه خواهند شد. در سطح جهان ، شهرهایی که در گذشته نسبتاً خنک بودند ، شروع به چالش با ساختمان‌هایی کردند که برای تهویه مطبوع ساخته نشده اند. شهرها همچنین از اثر جزیره گرمای شهری رنج می برند: پیاده‌روها و ساختمان‌ها دما را جذب کرده و سبب گرم ‌تر شدن شهرها می‌شوند.
شهرها به روش‌های مختلفی می‌توانند از گرمایش شدید جلوگیری کنند. این روش‌ها می‌تواند شامل تغییر در زیرساخت ها  - مانند میکروگریدهای خورشیدی و یا فناوری خنک کننده مختلف مانند توان زمین گرمایی (ژئوترمال) باشد. اما سه راه حل وجود دارد که بسیار ساده و مفید است. مت پیترسن ، مدیر عامل مرکز شتابدهی  کلانتکس لس‌آنجلس و مدیر ارشد سابق پایداری شهری لس آنجلس می گوید: "ما باید انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهیم. این اولویت اول است اما حال که گرمای شدید در شهرهای ما رخنه کرده باید اطمینان حاصل کنیم که استراتژی‌هایی را برای کاهش سطح طبیعی گرمای شدید شهری از طریق خیابان‌های خنک، سقف‌های خنک و پوشش درختان شهری منسجم اعمال کرده ایم. "

پوشش شهرها و ساختمان‌ها با درختان
شهرهایی مانند ملبورن در حال نقشه‌برداری از درختان خیابانی خود و انجام اقدامات گسترده درختکاری هستند. ملبورن قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ پوشش سایبان خود را دو برابر کند. میلان نیز قصد دارد تا ۳ میلیون درخت بکارد. کاشتن درخت فواید متعددی دارد ، اما یکی از ساده‌ترین آنها این است: همانطور که درختان سایه‌بان خیابان‌ها هستند و آب از برگهای آنها تبخیر می شود، محله ها را نیز خنک می کنند. در دالاس ، یکی از مطالعات مناطقی از شهر را که به دلیل کمبود درختان گرم ترین بودند روی نقشه نشان داد. مدیریت شهری نیز بر اساس این نقشه شروع به  کاشت درخت در مسیرهای اصلی عابر پیاده نمود، این مسیرها شامل پیاده‌روهایی می‌شد که دانش‌آموزان عموما از آن برای رفتن به مدرسه استفاده می‌کردند. مادرید در سال ۲۰۱۶ طرحی را برای کاشت فضای سبز در هر جا که فضا این امکان را در اختیار قرار می‌داد نمود. در برخی موارد ، فضای سبز مستقیماً روی بام‌ها و نماها انجام می شود. در میلان، بالکن ساختمان Bosco Verticale ("جنگل عمودی") با درختان پوشیده شده است. برایان Swett ، مدیر شهرها و املاک و مستغلات پایدار در شرکت مهندسی آروپ می گوید: «ما بالکن ها را به گونه‌ای طراحی نموده‌ایم که زیرساختهای سبز در آن لحاظ شود.«
پوشش‌دهی به خیابان‌ها و سقف‌ها
در شهر نیویورک طی یک دهه گذشته بیش از ۱۰ میلیون فوت مربع بام با روکش سفید و بازتابی روکش شده است. این پوشش به پایین آمدن دمای داخل ساختمان کمک می کند و احساس راحتی بیشتری نیز برای افراد ایجاد کرده و سبب می‌شود آنها از تهویه مطبوع کمتری استفاده کنند. سیستم‌های تهویه مطبوع مانند اتومبیل، هر دو منبع اصلی انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند و باعث می‌شوند شهرها سریعاً داغ شوند. خودروها نیز با جذب گرمای خورشید سبب گرم‌تر شدن شهرها می‌شوند. سقف های سبز می توانند نقش مشابهی در خنک کردن ساختمان‌ها و در مقیاس بزرگتر محلات داشته باشند. سوئت می‌گوید: "از منظر شهری ، یک باغ بام روی یک ساختمان واحد نمی‌تواند کار چندانی از پیش ببرد، اما وقتی این کار را به صورت جمع انجام دهید، می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد."
توکیو خیابان‌های خود را با روسازی آسفالت روکش کرده است. شهرهای دیگر آسفالتی را آزمایش کرده اند که بتواند امکان رشد چمن از طریق سطح را فراهم سازد و سبب خنک‌تر کردن شهر شود. شهر لوس‌آنجلس نیز بر روی ترکیبی از سقف‌های خنک، درختکاری و پیاده‌روهای خنک کار می‌کند. پیترسن می‌گوید: "ما گاهی اوقات شاهد ۶ درجه سانتی‌گراد اختلاف بین خیابان‌های خنک و سنگفرش شده و آسفالت سیاه معمولی هستیم." او می‌گوید ، این شهر به تولید کنندگان تازه‌کار کمک کرده است تا به دنبال ساخت پوشش جدید خیابان‌ها به منظور کنترل گرما باشند. وی می‌گوید: "این نمونه دیگری از آن است که سیگنال های سیاست بازار منجر به نوآوری محصول می‌شوند." شتابدهنده‌ها اکنون چندین پوشش جدید را در پارکینگ خود آزمایش می‌کنند.

طراحی ساختمان‌ها به منظور کاهش دما
بام‌ها و نماهای سبز و خنک یکی از راه های کاهش دما در داخل ساختمان ها هستند ، اما روشهای دیگری نیز برای کاهش نیاز به تهویه مطبوع وجود دارد. سایه‌بانهای اتوماتیک می توانند پنجره‌هایی را پوشش دهند که خورشید به طور مستقیم بر روی آنها می‌تابد. پنجره های اتوماتیک می‌توانند در شب باز شوند ، در این زمان سنسورها تشخیص می‌دهند که دمای هوا سردتر است ، و سپس قبل از گرم شدن آن بسته می‌شود. استفاده از مواد ویژه همچنین باعث سرد شدن ساختمانها می شود. به عنوان مثال ، جرم گرمایی بتن ساختمان می تواند قبل از شروع موج گرما خنک شود. سوئت بیان می‌دارد: "اگر همه به طور همزمان تهویه مطبوع خود را روشن کنند ، این شبکه توزیع برق را تحت فشار قرار دادهو منجر به قطع برق می شود." از آنجایی که گرمای شدید چندین روز قبل قابل پیش بینی است ، می توان ساختمان با جرم حرارتی را قبل از شروع گرما خنک کرد و سپس بدون استرس به  شبکه ، خنک نگه داشت. شرکت آروپ با طراحی روی ساختمانها از ابزارهایی برای پیش‌بینی نحوه واکنش ساختمان در شرایط آب و هوایی آینده استفاده می‌کند


کد مطلب: 272519

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/272519/چگونه-دمای-شهرها-کاهش-مصرف-انرژی-پایین-بیاوریم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com