تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
plusresetminus
حزب الله:سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه البرز در موضوع مربوط به وقوع طلاق و ازدواج آمارهای نگران کننده‌ای دارد گفت: متاسفانه حدود ۶۰ درصد ازدواج‌ها در این استان منجر به طلاق می‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۵۱۵
ثبت ۶ طلاق به ازای هر ۱۰ ازدواج در البرز
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حجت الاسلام والمسلمین مهدی متقی فر روز یکشنبه ۱۹ دی ماه باحضور در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان البرز اظهار کرد: براساس آمارها در نیمه نخست امسال ۷۰۰۰  ازدواج در این استان به وقوع پیوسته است و درهمین مدت شاهد وقوع ۴۰۵۶ طلاق بوده‌ایم.
وی افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در میزان ازدواج کاهش نیم درصدی و در وقوع طلاق رشد ۱.۸ درصدی را شاهد بوده‌ایم و این در حالی است که در کل کشور میزان ازدواج رشدی پنج درصدی را داشته است.
حجت الاسلام متقی فر تصریح کرد: بر اساس آمار البرز در وقوع ازدواج رتبه سی ام کشور و در وقوع طلاق جایگاه چهارم را دارد و این موضوع ضرورت توجه مسئولان مرتبط برنامه ریزی های لازم را برای بهبود این وضعیت می طلبد.
سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان به آمار اعطای واج ازدواج در این استان اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست سال جاری از مجموع ۱۰۸۲۸ درخواست وام ۶۶۵۱ نفر موفق به دریافت تسهیلات ازدواج شده‌اند و ۱۳۰۸ نفر در صف دریافت وام بوده‌اند.
وی با اشاره به فعالیت تنها هشت مرکز مشاوره ازدواج در البرز گفت: از این تعداد هفت مرکز در کرج واقع شده و ضرورت دارد با همکاری دستگاه های مختلف و اختصاص فضای لازم در جهت راه اندازی مراکز ازدواج در دیگر شهرهای استان البرز اقدام شود.
حجت الاسلام متقی تصریح کرد: در این ارتباط چنانچه فضای اداری لازم تامین شود این دفتر آمادگی تامین مشاوران و حمایت های مالی لازم برای برپایی دوره های مشاوره و کارگاه های آموزشی را دارد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین