کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتمال محرومیت ترامپ از انتصاب به سمت‌های دولتی

باشگاه خبرنگاران جوان , 20 دی 1400 ساعت 9:32

حزب الله:
قانونگذاران آمریکا می‌گویند احتمال رد مصونیت ترامپ از اتهامات کیفری و محرومیت وی از هر گونه سمت دولتی بسیار زیاد است.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،برخی اعضای کنگره روز گذشته اعلام کردند ترامپ به هیچ وجه نمی‌تواند از تعقیب کیفری مصون بماند و ممکن است در هفته‌های آینده از نامزدی برای انتصاب هر سمت دولتی به دلیل نقشش در حمله به ساختمان کنگره محروم شود.
مقامات قضایی آمریکا می‌گویند احتمال بررسی پرونده‌های کیفری دونالد ترامپ به دلیل نقشش در حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ بسیار زیاد است. گفته می‌شود به دلیل مدارک و اسناد موجود احتمال اینکه رییس جمهور سابق آمریکا به دست داشتن در آشوب‌های انتخاباتی و حوادث ۶ ژانویه محکوم شود بسیار بالاست.
قانونگذاران جمهوری خواه و دموکرات آمریکا هشدار داده اند اگر برخی شواهد مبنی بر هماهنگی‌های ترامپ برای حمله به ساختمان کنگره ثابت شود وی از تعقیب قضایی و اتهامات کیفری مصون نخواهد ماند و ممکن است برای همیشه از انتصاب به هر گونه سمت دولتی محروم شود.
مایک راندز، سناتور جمهوری خواه مجلس آمریکا در این باره گفت: هر گونه مصونیت از پیگرد قانونی که ترامپ در زمان حضورش در کاخ سفید در آن برخوردار بود پس از اتمام دوران ریاست جمهوریش به پایان رسیده است.
راندز افزود: همه در آمریکا باید تابع قانون و مراجع قضایی کشور باشند. وزارت دادگستری ممکن است در روز‌های آینده اخبار جدیدی در مورد محکومیت‌های دونالد ترامپ و اتهامات کیفری وی در رابطه با حمله به ساختمان کنگره را فاش کند.
کمیته تحقیقات کنگره این اختیار را دارد که پرونده‌های کیفری مربوط به حوادث ۶ ژانویه را برای بررسی‌های بیشتر در اختیار وزارت دادگستری آمریکا قرار دهد.
بسیاری هشدار داده اند ممکن است در هفته‌های آینده دونالد ترامپ به دلیل نقشش در حمله به ساختمان کنگره محاکمه شود.


کد مطلب: 272503

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/272503/احتمال-محرومیت-ترامپ-انتصاب-سمت-های-دولتی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com