تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
plusresetminus
حزب الله:مشاور امور مالیاتی اتاق اصناف ایران گفت: یکی از اقدامات مهم بانک مرکزی این است که باید سریع‌تر برای جمع آوری دستگاه‌های کارتخوان بی هویت اقدام کند.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۴۹۸
جمع آوری کارتخوان‌های بی هویت سرعت گیرد/ بی هویتی ۵۰ درصد از ابزار‌های پرداخت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،جعفریان گفت: کسانی باید کارتخوان بگیرند که علاوه بر پرونده مالیاتی حتما باید مجوز قانونی فعالیت و پروانه کسب داشته باشند.

به گفته مشاور امور مالیاتی اتاق اصناف ایران ۸ هزار و ۳۰۰ اتحادیه در کشور داریم که آماده اند در راستای قانون به فعالان اقتصادی پروانه دهند. اعلام شد حدود ۳ میلیون کارتخوان به علت اینکه فعال اقتصادی آن‌ها مشخص نبود از رده خارج شدند.

چندی پیش علیزاده معاون سابق فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی خبر از  اینکه حدود ۵۰ درصد از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه ابزارپرداخت، پرونده مالیاتی دارند،   خبر داد که از این تعداد حدود ۳ میلیون دارنده یا پذیرنده ابزار پرداخت‌ها یعنی حدود ۶ میلیون ابزار پرداخت، پرونده مالیاتی ندارند.

رصد‌ها نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد دستگاه‌های ابزارپرداخت، پرونده مالیاتی ندارند. شناسایی صاحبان ابزارهای پرداخت به منظور شفافیت معاملات و سازوکارهای مالیاتی از جمله اهدافی است که وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته_19 دی 1400_ آن را از مهم ترین اهداف وزارت اقتصاد بیان کرده و در توییتی نیز از افزایش 4 برابری شناسایی فرارهای مالیاتی خبر داد بود.
بانک مرکزی نیز از ابتدای دی ماه سال گذشته، بدون داشتن پرونده و کد مالیاتی به هیچ کسب و کار و فعال اقتصادی، درگاه و ابزار پرداخت ارائه نمی کند و به همین منظور نیز چندین میلیون دستگاه کارتخوان را غیرفعال و یا هشدار قطع داده است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین