تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
plusresetminus
حزب الله: رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۲ از امشب در کامرون آغاز می‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۴۵۴
آغاز هیجان فوتبال در آن سوی مرزها!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۲ از امشب (یکشنبه) در کامرون آغاز می‌شود و در دیدار افتتاحیه، تیم میزبان به مصاف بورکینافاسو می‌رود.
این مسابقات قرار بود چند ماه پیش برگزار شود اما بنابر دلایلی به تعویق افتاد و حالا قرار است از امشب برگزار شود. در این مسابقات کارلوس کی روش، سرمربی مصر هم حضور دارد که چند سالی را در فوتبال ایران کار کرد و عملکرد پر فراز و نشیبی داشت.
الجزایر به عنوان قهرمان دوره قبل، بخت اول قهرمانی همراه با سنگال، ساحل عاج، کامرون و مصر محسوب می شود و تیم بسیار آماده‌ای دارد.
از سویی دیگر غنا، ساحل عاج، سنگال و نیجریه با تمام توان در این دوره شرکت کرده‌اند. نیجریه ماه گذشته گرنوت روهر، سرمربی خود را اخراج کرد، زیرا از وضعیت خود راضی نبود و با فرد جدیدی به این رقابت‌ها آمد.
 آماده سازی بیشتر کشور‌ها در ۲ هفته گذشته، تحت تاثیر بازیکنانی قرار گرفته است که تست هایشان مثبت بوده و مجبور شده اند به قرنطینه بروند. اعزام سنگال به مسابقات در روز چهارشنبه به دلیل سه مورد مثبت به تعویق افتاد و جزایر کیپ ورد نیز با مشکل شدید کرونا در تیم خود مواجه بود.
تعداد تیم‌ها برای این مسابقات از ۲۳ به ۲۸ افزایش یافته است.
همچنین تست کرونای مندی و کولیبالی ۲ بازیکن سنگال مثبت شده است و مشخص نیست به بازی اول برسند یا خیر؟
بر اساس دستورالعمل‌های جدید کنفدراسیون فوتبال آفریقا؛ در صورتی که تیمی که تحت‌االشعاع بیماری کووید-۱۹ قرار گرفته، اما ۱۱ بازیکن در دسترس داشته باشد، بازی‌اش در جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد، حتی اگر در جمع این ۱۱ بازیکن دروازه‌بان نداشته باشد. هر تیمی که با وجود داشتن این تعداد بازیکن حاضر به انجام بازی نشود، با نتیجه ۲ - صفر بازنده خواهد شد.
کنفدراسیون فوتبال آفریقا پس از توافق با فدراسیون فوتبال کامرون اعلام کرد که جام ملت‌های آفریقا به استثنای بازی‌های تیم میزبان با حضور ۶۰ درصدی تماشاگران برگزار می‌شود.

برای بازی‌های تیم ملی کامرون ۸۰ درصد تماشاگران قرار است به ورزشگاه‌ها بیایند.
گروه بندی مسابقات جام ملت‌های آفریقا به شرح زیر است.
گروه A: کامرون، بورکینافاسو، اتیوپی و کاپه وِرده
گروه B: سنگال، زیمبابوه، گینه، مالاوی
گروه C: مراکش، غنا، کاموروس، گابُن
گروه D: نیجریه، مصر، سودان، گینه بیسائو
گروه E: الجزایر، سیرا لئون، گینه استوای و ساحل عاج
گروه F: تونس، مالی، موریتانیا و گامبیا
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین