تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
plusresetminus
حزب الله: رئیس انستیتو پاستور زنجان در پاسخ به اینکه کدام واکسن برای تزریق به کودکان ۵ تا ۱۱ سال علیه کرونا مجوز دریافت می‌کند، گفت: واکسن تولید شده این مرکز احتمالا تا پایان ماه مجوز تزریق دریافت خواهد کرد.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۴۴۷
کدام واکسن کرونا برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال مجوز می‌گیرد؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیرضا بیگلری  با اشاره به اینکه مطالعات سازمان غذا و دارو بر روی واکسن پاستاکووک را برای گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال مورد تایید قرار داده است، گفت: طبق تصمیم سیاست‌گذاران ارشد بهداشتی کشور، این نوع واکسن در حال حاضر برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال قابل مصرف است در حالی‌که علاوه بر بالغین مجوز جهت تزریق برای کودکان ۲ تا ۱۸ سال نیز دریافت شده است.
وی افزود: هم‌اکنون کمیته فنی واکسن برای سنین ۵ تا ۱۱ سال موافقت خود را اعلام کرده است و منتظر بررسی‌های بیشتر هستیم تا در ستاد کرونا مجوز را برای این گروه سنی دریافت کنیم که در این صورت پاستاکووک تنها واکسن ایرانی است که برای گروه سنی فوق مجوز تزریق را دریافت کرده است؛ البته واکسن سینوفارم که واکسنی وارداتی است این مجوز را دارد.
رییس انستیتو پاستور ایران یادآور شد: قطعا واکسن پاستاکووک برای سنین ۵ تا ۱۱ سال تصویب خواهد شد و احتمال می‌دهیم که حداکثر تا پایان این ماه تصمیمات لازم در این‌خصوص اتخاذ شود.
این مسئول در ادامه به طرح کارآزمایی واکسن کنژوگه اشاره کرد و یادآور شد: براساس مطالعات پیش‌بینی کردیم که دو دز در هیچ واکسنی کافی نخواهد بود و از اینرو واکسن کنژوگه را سه دزه مورد کارآزمایی و مطالعه قرار دادیم.
بیگلری ادامه داد: این طرح نشان داد تزریق سه دز تاثیر بسیار بیشتری داشته و ۹۶.۵ درصد می‌تواند از بیماری شدید کرونا و بستری شدن افراد جلوگیری کند؛ لذا واکسن را سه دز طراحی کردیم.
وی گفت: افراد در دز اول و دوم واکسن کنژوگه را دریافت می‌کنند و در دز سوم واکسن پاستاکوک پلاس تزریق می‌شود که در این دز یادآوری می‌کنیم که مخاطره ایمنی همیشه در بدن وجود دارد.
بیگلری با تاکید بر اینکه تنها سازنده واکسنی بودیم که دز یادآوری را طراحی کردیم، متذکر شد: امروز می‌بینیم که همه واکسن‌های دنیا دز سوم و یا چهارم را می‌خواهند تزریق کنند.
رییس انستیتو پاستور ایران افزود: امروز در کشور واکسن پاستاکووک به عنوان دز اول و دوم تزریق شده و پاستاکووک پلاس به عنوان دز بوستر یا همان یادآوری توسط وزارت بهداشت مورد استفاده قرار گرفته است.
این مسئول در ارتباط با کسانی‌که در طرح کارآزمایی واکسن نوترکیب کنژوگه شرکت کرده و واکسن اصلی را دریافت کرده بودند، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، سطح ایمنی کسانی که در این کارآزمایی شرکت داشتند، خوب بود.
وی تصریح کرد: طبق ابلاغیه وزارت بهداشت که این هفته صادر شد، افرادی که در این کارآزمایی واکسن دریافت کرده بودند حدود ۶ ماه از آخرین زمان دریافت دز یادآوری خود باید واکسن پاستاکووک پلاس را برای دز چهارم دریافت کنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین