تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
plusresetminus
حزب الله: معاون دبیرکل سازمان بیداری اسلامی با بیان اینکه مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی برگرفته از مکتب عاشورا گفت: این مکتب باید همیشه زنده بماند.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۴۴۰
مکتب حاج قاسم برگرفته از مکتب عاشورا است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حسین حیدری روز شنبه در  اجتماع بزرگ مردمی که به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  و ارتحال علامه محمد تقی مصباح در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، گفت: این شهید بزرگوار تربیت شده یک مدرسه و امروز نیز صاحب یک مدرسه است، این در حالی است که بسیاری از قهرمانان بزرگ دنیا یا به عنوان اسطوره و یا شخصیت‌های کاریزما، نوابغ و نخبگان از آنها یاد می شود و به همین منظور اگر بخواهیم سردار سلیمانی را با اسطوره‌های بزرگ دنیا مقایسه کنیم شاید حق این شهید را نتوانسته باشیم که ادا کنیم.
وی اضافه کرد: اگر به بسیاری از این اسطوره‌های معاصر در ۲ قرن گذشته بپردازیم می‌بینیم که همگی انسان‌هایی بودند که اصالتشان به خودشان و ویژگی‌های فردی‌شان برمی‌گردد، اما اگر به حاج قاسم یک اسطوره بگوییم شاید حقشان خیلی ادا نشده باشد، اگر نابغه گفته شود اینکه ایشان یک نابغه در حوزه نظامی، دیپلماسی، عرفان، معنویت و جهاد بودند در هر کدام جا دارد که به خوبی به آن پرداخته شود.
حیدری گفت: اگر این شهید را به عنوان یک نخبه بگوییم، این مساله پیش می‌آید که سردار سلیمانی یک نخبه چند وجهی است، به عقیده بنده اگر به دنبال مقایسه هستیم و مطرح کنیم که حاج قاسم کیست و این شهید و مکتبشان را تعریف کنیم بهترین عبارتی که می‌توان در خصوص حاج قاسم بیان کرد این است که این شهید یک مجاهد در راه خدا بود که مورد هدایت خداوند قرار گرفت.
وی ادامه داد: در واقع این ویژگی سردار می تواند صفات مختلف حاج قاسم  را در درون خود جای داده و غیر از این هر عنوان و هر واژه‌ای که در خصوص شهید سلیمانی به کار ببریم شاید ناقص باشد، این انسان مورد عنایت خداوند واقع شد و در میدان هر کجا با قوی ترین دشمن، نظام سلطه، رژیم صهیونیستی و با تمام دشمنان اسلام که امروز قدرتمندترین در طول تاریخ هستند مواجه شده به پیروزی رسید.
حیدری با بیان اینکه این پیروزی مدیون هدایت الهی است خاطر نشان کرد: ایستادگی، مقاومت، اعتقاد به خدا و کمک ملایک موجب شد تا صحنه مقاومت تغییر یابد، بنابراین اگر از دشمنان سوال کنید که در چند جا شما حاج قاسم را شکست داده اید به طور قطع نمی توانند دلیلی بیاورند که به عنوان مثال در فلان میدان شهید سلیمانی شکست خورده است.
معاون دبیرکل سازمان بیداری اسلامی افزود: اینکه یک فردی پیروزی هایش پیوسته است و شکستی درآن راه ندارد نشان دهنده این مهم است که فراتر از یک انسان بود و این به یک اصالت و عقبه وصل می شود.
حیدری با اشاره به ویژگی‌های فردی شهید سلیمانی و اینکه حاج قاسم را تنها با حاج قاسم می توان مقایسه کرد، گفت: اصولا نظامی ها افرادی کاریزما، نخبه و یا قدرتمند در دنیای غرب افرادی بسیار خشن و تند هستند این در حالی است وقتی ویژگی های این افراد را مقایسه می کنیم می بینیم که شکست و پیروزی داشتند ولی در نهایت وقتی به شهید سلیمانی نگاه می کنیم می‌بینیم که این شهید از یک منبع ارتزاق می‌کند که ویژگی‌های متضاد در ایشان زیاد است.
وی ادامه داد: بدین معنی که از یک سو نامه پمپئو  وزیر خارجه وقت آمریکا را پرت و بیان می‌کنند که در این نامه را باز نخواهم کرد و از سوی دیگر به یک فرزند شهید ۲ ساله متوسل و می خواهد از این فرزند به نوعی برای شهادت خودش بهره بگیرد، دیده شده که گاهی حاج قاسم در منزل برخی از جانبازان قطع نخاعی حضور و ۲۴ ساعت در کنارشان می‌ماند تا به آنها با این همه مشغله‌ای که داشت خدمات بدهد.
معاون دبیرکل سازمان بیداری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به داعش اشاره و تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی و مقاومت جلوی داعش را نمی‌گرفت امروز خیلی از کشورهای اسلامی را می‌گرفت و معلوم نبود که چه اتفاقاتی بر سر مسلمانان می آمد، اساس تمام اتفاقات و تحولات دنیا جنگ بین حق و باطل است.
حیدری در ادامه به انتقام سخت اشاره  کرد و گفت: انتقام سخت یک وجه احساسی و عاطفی دارد اینکه آمریکا سردار سلیمانی را به شهادت رساند به دنبال آن جمهوری اسلامی نیز عین الاسد را زد و بعد از  آن نیز عراقی‌ها به خیابان‌ها ریخته و علیه آمریکایی ها شعار سردادند؛ از آن روز تا به امروز آمریکایی‌ها در حال فرار از منطقه هستند که با فرار از افغانستان، عراق و سوریه نیز در حال عقب نشینی هستند؛ ترامپ و نتانیاهو حذف شدند، طرح معامله قرن به هم خورد، یمن، فلسطین با یک قدرت جدید وارد صحنه شدند و اینک مقاومت از یک موضع اقتدار به برکت خون شهید سلیمانی برخوردار است و البته همه عاملان و آمران این قضیه قرار است که به مجازات برسند.
وی ادامه داد: فرض را بگیرید که همان روزی که عین الاسد را زدیم جمهوری اسلامی پادگانی که نزدیک تر به ایران است را می‌زد و ۲ تا سه هزار آمریکایی کشته می‌شدند، آیا اگر اینها کشته می‌شدند همه چیز تمام می‌شد و یا اینکه ترامپ، پمپئو و چند تن از فرماندهان آمریکایی نیز کشته می‌شدند ما دیگر صرف نظر  می‌کردیم و می‌گفتیم انتقام حاج قاسم تمام و دیگر کاری نداریم، این بعد عاطفی قضیه است.
حیدری افزود: بعد معنایی و مفهومی موضوع این است که پرچم سرخ انتقام حاج قاسم حامل یک پیام است، این مدرسه باید انسان‌های تراز حاج قاسم را برای نجات بشریت تربیت کند نه فقط برای مسلمانان چرا که شهید سلیمانی از مسیحی‌ها، ایزدی‌ها و همه دفاع می‌کرد چرا که دستور قرآن بود.
وی خاطر نشان کرد: انتقام خون حاج قاسم بر افراشته ماندن پرچم سرخ انتقامش برای دفاع از اسلام و مظلومیت، مستضعفان در مقابل مستکبران است، در واقع مکتب حاج قاسم برگرفته از مکتب عاشورا است و این مکتب برای همیشه باید زنده بماند
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین