کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبير كميته نام‌گذاری محصولات سايپا خبر داد:

«سهند» نام سدان جدید سایپا/ پیکاپ جدید شهری سایپا «سپهر» نام‌گذاری شد/ شاهين و آريا CVT به بازار مي‌آيند/ عرضه ساینا و کوییک GX با موتور ارتقاء یافته/ درج نام محصول در بدنه خودروهای تولیدی سایپا به زبان فارسی

سایپا نیوز , 19 دی 1400 ساعت 12:02

حزب الله:رئيس مركز ارتباطات و امور بين‌الملل و دبير كميته نام‌گذاری محصولات گروه خودروسازي سايپا ضمن اعلام نام دو محصول آينده اين مجموعه، از عرضه شاهين و آريا CVT و ساینا و کوییک GX با موتور ارتقاء یافته خبر داد.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اميرحسين تابع‌جماعت اظهار كرد: پس از نام‌گذاری محصول كراس جديد سايپا به ‌نام «اطلس»، خودرو سدان جديد سايپا نيز با نام «سهند» به توليد انبوه رسيده و به بازار عرضه خواهد شد.

وي افزود: دیگر محصول جديد سايپا خودرو وانت پيكاپ جدید شهری است که با نام تجاري «سپهر»، توليد و به بازار عرضه می شود.
رئيس مركز ارتباطات و امور بين‌الملل گروه سایپا تأكيد كرد: در شیوه جدید نام‌گذاري، تمامي محصولات سايپا ضمن توجه به ريشه ایرانی و معنی آنها در زبان فارسي، هماهنگي‌ و همفكري لازم با سازمان‌ها و بخش‌هاي ذي ربط صورت گرفته تا نام این محصولات تولید داخل، هويت ملی و ايراني آن‌ها را نيز تداعی كند.
دبير كميته نام‌گذاري محصولات گروه خودروسازي سايپا همچنين با يادآوري برنامه عرضه محصولات شاهين و آريا اتوماتیک، تصريح كرد: شاهین اتوماتیک و آریا اتوماتیک به جعبه دنده CVT ساخت شرکت پانچ بلژیک مجهز شده و هر دو محصول با لوگوي CVT به‌عنوان نماد گيربكس به‌كار رفته در آن‌ها توليد و به بازار عرضه خواهند شد.
تابع‌جماعت در بخش دیگری از سخنان خود به عرضه تیپ جدیدی از ساینا و کوییک فیس‌لیفت شده سایپا اشاره کرد و افزود: دو محصول ساینا و کوییک G که پیش از این با موتور M15 تولید می‌شد به موتور جدید ارتقاء یافته M15GSI نیز مجهز شده و تیپ آن با GX به بازار خودروی کشور معرفی خواهد شد.
وی در پایان به تغییر نگارش نشان‌واره بر روی درب صندوق عقب خودرو‌های تولیدی سایپا اشاره کرده و افزود: مقام عالی وزارت، مدیران ارشد وزارت صمت و مدیران ارشد گروه سایپا توجه ویژه‌ای به پاسداشت زبان فارسی در نام‌گذاری و نگارش نام محصولات دارند و براساس برنامه‌‌ریزی صورت گرفته، به مرور تا پایان سال، نام تمام محصولات تولیدی گروه سایپا در روی بدنه خودروها به نگارش فارسی تغییر خواهد کرد.


کد مطلب: 272438

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/272438/سهند-نام-سدان-جدید-سایپا-پیکاپ-شهری-سپهر-نام-گذاری-شاهين-آريا-cvt-بازار-مي-آيند-عرضه-ساینا-کوییک-gx-موتور-ارتقاء-یافته-درج-محصول-بدنه-خودروهای-تولیدی-زبان-فارسی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com