کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خط فقر برای خانواده ۴ نفره ۴ میلیون است

باشگاه خبرنگاران جوان , 19 دی 1400 ساعت 11:37

حزب الله:معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: میانگین خط فقر در کشور برای خانواده ۴ نفره حدود ۴ میلیون تومان و برای شهر تهران کمی بیشتر و نزدیک به ۵ میلیون است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ابوحمزه گفت: برخی از دستگاه‌ها رقم ۱۰ میلیون تومان را برای خط فقر مطرح کرده‌اند که مبنای کارشناسی ندارد و اگر این طور باشد ۹۰ درصد ایرانیان زیر خط فقر هستند.
به گفته معاون رفاه، دولت‌ها وظیفه تامین حداقل‌های معیشت برای افراد را دارند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استفاده از سامانه رفاه ایرانیان سعی می‌کند با اطلاعاتی مانند گردش حساب بانکی، اطلاعات ملکی، سفرها، خودرو، داشتن فرزند معلول تحت پوشش بهزیستی، مدرک تحصیلی، داشتن بیمه و داده‌هایی که در دستگاه‌های حاکمیتی بر اساس کد ملی ثبت شده است تصویری از وضعیت درآمدی و معیشتی مردم ارائه دهد.
پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد شناسنامه رفاهی و اقتصادی افراد ایجاد شده و با ملاک قرار دادن اطلاعات دهک‌های درآمدی ثروت‌مند و کم برخوردار را مشخص می‌کند و تحلیل اطلاعات این سامانه مبنای تصمیم‌گیری دولت در پرداخت یارانه و سایر امور قرار می‌گیرد.
وزیر کار در آبان ماه سال جاری گفته بود که با بروزرسانی و تکیمل سامانه رفاه ایرانیان فرایند حذف و اضافه یارانه بگیران آغاز خواهد شد.


کد مطلب: 272430

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/272430/خط-فقر-خانواده-۴-نفره-میلیون

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com