تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
plusresetminus
حزب الله: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت انتظار داشت مجلس ۴۸ ساعته برای حذف ارز ترجیحی تصمیم بگیرد اما برای موضوعی به این مهمی تصمیم عجولانه نخواهیم گرفت، این لایحه در کمیسیون در حال بررسی است.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۴۲۴
تصمیم عجولانه برای ارز ترجیحی نمی‌گیریم/ اولویت «معیشت مردم» است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در رابطه با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در صحن علنی با بیان اینکه ۸ میلیارد دلار برای ارز ترجیحی پیش‌بینی شده بود، گفت: مجلس برای بودجه ۱۴۰۰ مبلغ بیش از این پیش بینی نکرده بود. مجلس در جز ۲ بند ب تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ به دولت اختیار داده بود تا سیاست‌های جبرانی خود را برای ارائه مستقیم کمک‌های معیشتی و یارانه‌ها به مردم اجرایی کند. این موضوع در متن قانون آمده و روشن است
قالیباف اظهار کرد: از آنجایی که دولت سیزدهم کار خود را تازه آغاز کرده بود حدود سه ماه زمان برد و همانطور که اشاره کردم بخش قابل توجهی از ارز ترجیحی ۱۴۰۰ در همان شش ماه اول هزینه شده بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت بعد از حدود سه ماه بررسی یک لایحه دوفوریتی به مجلس داد و این توقع را داشت که مجلس ظرف ۴۸ ساعت درباره این موضوع تصمیم بگیرد؛ اما طبیعتاً مجلس شورای اسلامی برای موضوعی به این مهمی تصمیم عجولانه و فی‌البداهه نخواهد گرفت.
وی با تاکید بر اینکه مجلس به فوریت لایحه حذف ارز ترجیحی رای نداد، بیان کرد: همچنان این موضوع در کمیسیون در حال بررسی است. البته بهتر بود دولت سیزدهم اصلاحیه بودجه را ارائه بدهد که این اتفاق نیفتاد.
قالیباف با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس، عنوان کرد: اولویت اول، معیشت مردم است. امید داریم که به زودی درباره کلیات بودجه ۱۴۰۱ به جمع‌بندی برسیم. هماهنگی‌های لازم برای تصمیم درباره جزئیات بودجه ۱۴۰۱ با دولت سیزدهم وجود دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به مردم این اطمینان را می‌دهیم که مجلس هم مانند دولت معیشت جامعه را در اولویت خود داده است و در موضوع ارز ترجیحی حتماً با نگاه ویژه به محرومین و مستضعفان تصمیم‌گیری خواهد شد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین