تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
plusresetminus
حزب الله:سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کرج گفت: هر چند ایران در زمینه تولید علم از میانه جهان جلوتر است ولی هنوز تا رسیدن به قله‌های دانش فاصله داریم.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۴۰۸
رتبه ایران در تولید علم از ۵۳ به ۱۶ ارتقا پیدا کرده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، دکتر حسین کلانتری روز شنبه ۱۸ دی ماه در مراسم تودیع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرج اظهار کرد: دانش وسیله عزت و سربلندی و نشانه قدرت است.
 وی با بیان اینکه روی دیگر دانش و دانایی توانایی است، گفت: در قرآن کریم هم آمده علم وسیله‌ای برای غلبه بر دشمن است.
کلانتری با بیان اینکه خوشبختانه رستاخیز عظیم علمی در کشور ایجاد شده، توضیح داد: هر چند ایران در زمینه تولید علم از میانه جهان جلوتر است ولی هنوز تا رسیدن به قله‌های دانش فاصله داریم.
سرپرست دانشگاه آزاد کرج افزود: رتبه ایران در تولید علم از ۵۳ به ۱۶ ارتقا پیدا کرده که این نشان دهنده توانمندی نخبگان و پژوهشگرانی است که در زمینه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.
وی توضیح داد: ایران رتبه دوم جهان از لحاظ تعداد دانش آموختگان رشته‌های علوم و مهندسی را داردکه می‌توان از ظرفیت آنها برای توسعه هرچه بیشتر کشور استفاده کرد.
کلانتری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جایگاه دانشگاه آزاد کرج در میان دیگر دانشگاه های کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد کرج در جایگاه یازدهم در رتبه بندی دانشگاه های کشور ایستاده است.
وی تاکید کرد: دانشگاه های آزاد استان البرز یک سیستم هستند که تمامی زیر سیستم ها مثل واحدهای هشتگرد، ساوجبلاغ، مدارس سما و ... با مرکز استان در ارتباط هستند و باید تقویت شوند.
سرپرست دانشگاه آزاد کرج ابراز کرد: ضرورت دارد کیفیت آموزش در واحدهای دانشگاه آزاد ارتقا یابد تا بر اساس آن توانمندی های دانشجویان به شکوفایی برسد.
کلانتری گفت: شکوفایی دانشگاه‌ها زمانی امکان‌پذیر است که محصول دانشگاه‌های ما شهید چمران ها و شهید سلیمانی ها باشند.
این مسئول اضافه کرد: فارغ التحصیلان ما در آینده سکان فرهنگ، سیاست و اقتصاد را به دست می‌گیرد و اگر سواد لازم را نداشته باشند نمی‌توانند اهداف دانشگاه را محقق کنند .
 وی تاکید کرد: مسئولیت ما به عنوان پیشاهنگان بیانیه گام دوم انقلاب، تربیت دانشجویان و جوانان متعهد، متخصص و انقلابی است البته در این مسیر اخلاق و معنویت را هم نباید فراموش کنیم.
دانشگاه آزاد کرج در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه باید به سازمان حل مسئله تبدیل شود، افزود: این هدف از مسیر ارتباط دانشگاه با دستگاه اجرایی ، صنعت و مردم محقق می‌شود.
 وی در پایان با تاکید بر ضرورت تنوع بخشی به درآمدهای دانشگاه گفت: برای تحقق این هدف باید بر انجام طرح های برون دانشگاهی، ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی، فعال نمودن مراکز رشد و تجاری سازی طرح های تحقیقاتی متمرکز شد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین