کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آلماتی در محاصره نیروهای امنیتی/ بیش از ۵۱۰۰ بازداشتی

ایسنا , 19 دی 1400 ساعت 9:40

حزب الله:
شهر آلماتی کاملا تحت محاصره ایست‌های بازرسی با ماشین‌های زرهی و نیروهای نظامی است؛ همچنین در جریان ناآرامی‌ها تا کنون ۵۱۰۰ تن بازداشت شده و بیش از ۲۰۰ میلیون دلار خسارت به قزاقستان وارد شده است.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در خروجی آلماتی، ماشین‌ها بازرسی و اسناد و مدارک بررسی می‌شوند.
گاه به گاه صدای شلیک شنیده می‌شود، اما با این حال، تیراندازی‌ها نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است. گزارشگران تلویزیونی مکررا از مردم خواسته‌اند در مناطقی که نیروهای مسلح با تظاهرات‌کنندگان درگیر هستند، از پنجره خانه‌هایشان فاصله بگیرند.
برخی از فروشگاه‌های موادغذایی بازگشایی شده‌اند اما شهروندان می‌گویند که هنوز نان در دسترس نیست. همچنین هنوز مشکلاتی مربوط به پول نقد در این شهر وجود دارد.
اتاق ملی کارآفرینان قزاقستان اعلام کرد، ناآرامی‌های گسترده قزاقستان در روزهای اخیر مجموعا بیش از ۲۱۲ میلیون دلار خسارت به بار آورده است.
پیش‌تر، یرلان تورگومبایف، وزیر کشور قزاقستان گفت که "غارتگران" بیش از ۱۰۰ تاسیسات تجاری و بانکی را در قزاقستان غارت کرده و بیش از ۲۰۰ میلیون دلار خسارت به بار آورده‌اند.
همچنین به گفته وزیر کشور قزاقستان، حدود ۳۰۰ تن در تلاش برای خروج از مرزهای قزاقستان بازداشت شدند.
طبق اطلاعات تورگومبایف، تعداد بازداشتی‌ها ناآرامی‌های اخیر از ۵۱۰۰ نفر عبور کرده است.
 این مقام قزاق گفت: حدود ۳۰۰ تن در تلاش برای خروج از کشور با پای پیاده یا با خودرو، بازداشت شدند. سلاح گرم، اقلام مسروقه از جمله تلفن همراه و حجم زیادی از پول به واحدهای داخلی و خارجی، از آن‌ها ضبط شد.


کد مطلب: 272402

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/272402/آلماتی-محاصره-نیروهای-امنیتی-بیش-۵۱۰۰-بازداشتی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com