تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
plusresetminus
حزب الله:مراکز ورزشی از نظر رعایت بهداشت در بدترین وضعیت بین اماکن عمومی کشور قرار دارند.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۴۰۰
کمترین میزان استفاده از ماسک و رعایت بهداشت در اماکن ورزشی/ امن‌ترین مراکز عمومی از نظر کرونا کدامند؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در میان اماکن عمومی، کارگاه‌ها و صنایع کوچک زیر ۲۵ نفر، نانوایی‌ها و رستوران‌ها رتبه‌های اول تا سوم و مدارس در چهارمین رتبه نقض دستورالعمل‌های بهداشتی و دریافت اخطار و معرفی به مراجع قضایی در هفته منتهی به پانزدهم دی ماه ۱۴۰۰ قرار گرفته‌اند.
بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به پانزدهم دی ۱۴۰۰ (از پانزدهم تا پانزدهم )، بالغ بر ۴۹.۵ درصد بوده است.
دستورالعمل های بهداشتی شامل رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت تهویه مناسب است. روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را از هشتم تا پانزدهم دی ماه ۱۴۰۰ می‌توانید در نمودار زیر مشاهده کنید:
درصد رعایت پروتکل های بهداشتی
پروتکل بهداشتی
رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور
بهداشت فردی شامل جلوگیری از ورود و حضور مراجعین و کارکنان دارای علایم بیماری، ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت، اخذ و نصب QR CODE، امکانات شستشو یا ضدعفونی دست و استفاده از کارتخوان یا روش‌های الکترونیکی دیگر پرداخت وجه است.
میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۲۴ آذر تا پانزدهم دی ماه ۱۴۰۰، ۵۲.۴۳ درصد بوده است. در این شاخص بیشترین میزان رعایت مربوط به دانشگاه‌ها با ۹۷.۲۱ درصد و کمترین میزان رعایت هم مربوط به نانوایی‌ها با ۴۷.۹۴ درصد است.
میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی
درصد موارد استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور
میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور نیز در این مدت، ۴۹.۱۷ درصد بوده است که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به فرودگاه‌ها با ۹۵.۵۶ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز ورزشی با ۴۰.۰۳ درصد است.
درصد موارد استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور
درصد رعایت پروتکل فاصله گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور
فاصله گذاری شامل خط کشی، حفاظ و نظایر آن، رعایت فاصله حداقل یک متر بین: کارکنان و خدمت گیرندگان و عدم ارائه خدمت توسط خدمت دهنده به ناقضین رعایت فاصله گذاری است. میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۴ آذر تا پانزدهم دی ماه ۱۴۰۰، ۴۷.۳۷ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت مربوط به دانشگاه‌ها ۹۲.۵۶ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به مراکز ورزشی با ۴۰.۲۶ درصد بوده است.
درصد رعایت پروتکل فاصله گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور
درصد رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور

تهویه مناسب شامل تهویه طبیعی، تهویه مکانیکی و تهویه مطبوع است، میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۴ آذر تا پانزدهم دی ماه، ۴۹.۸۵ درصد بوده است. در عین حال بیشترین میزان رعایت مربوط به استادیوم‌ها با ۹۱.۱۸ درصد و کمترین میزان رعایت نیز مربوط به مراکز ورزشی با ۴۳.۰۶ درصد رعایت بوده است.
درصد رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور
درصد رعایت پروتکل واکسیناسیون در اماکن عمومی کشور

در عین حال میانگین درصد رعایت پروتکل واکسیناسیون در اماکن عمومی کشور در فاز اول مدیریت هوشمند کرونا، از هشتم تا پانزدهم دی ماه ۱۴۰۰، ۸۲.۶۸ درصد بوده است. بیشترین میزان رعایت پروتکل واکسیناسیون در اماکن عمومی در استادیوم‌ها با ۹۷.۰۶ درصد و کمترین میزان با ۷۵.۶۲ درصد در هتل‌ها و مراکز اقامتی بوده است.
درصد رعایت پروتکل واکسیناسیون در اماکن عمومی کشور
میزان اخطار بهداشتی ناشی از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی
در عین حال طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ هشتم تا پانزدهم دی ماه ۱۴۰۰، از تعداد ۳۵۷۷۸۰۷ مراکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحد‌های کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر ۲۱۶۲۲۸ مورد بازرسی انجام شده است.
همچنین طی این مدت تعداد ۳۰۹۶۴ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحد‌های کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۱۲۱۸ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.
آخرین وضعیت اخطار و معرفی به مراجع قضایی در صنایع کشور
باید توجه کرد که به ترتیب کارگاه‌ها و صنایع کوچک زیر ۲۵ نفر، نانوایی‌ها و رستوران‌ها رتبه‌های اول تا سوم دریافت اخطار و معرفی به مراجع قضایی را در میان اماکن عمومی از تاریخ هشتم تا پانزدهم دی ماه را به خود اختصاص داده‌اند.
بعد از آن مدارس در رتبه چهارم دریافت اخطار و معرفی به مراجع قضایی را در میان اماکن عمومی در این مدت بوده‌اند و بعد از آن، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ادارات و سازمان‌ها، بانک‌ها، مراکز ورزشی، پیشخوان و پلیس+۱۰ و تالار‌های پذیرایی قرار دارند.
آخرین وضعیت اخطار و معرفی به مراجع قضایی در صنایع کشور
گزارش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بازگشایی مدارس در سال تحصیلی
تعداد کل مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، ۱۳۵۸۵۶ مدرسه بوده که تعداد ساختمان مدارس ۱۰۷۱۷۱ است.
تعداد کل مدارس ابتدایی ۶۱۳۴۶ مدرسه
تعداد کل مدارس دوره اول متوسطه ۲۳۰۷۹ مدرسه
تعداد کل مدارس دوره دوم متوسطه ۲۱۱۸۶مدرسه
تعداد کل مدارس استثنایی ۱۵۶۰ مدرسه
تعداد کل مدارس پیش دبستانی ۲۱۷۰۲ مدرسه
تعداد کل هنرستان ۵۹۹۶ مدرسه
تعداد کل مجتمع هنرستانی ۹۸۷ مدرسه
باید توجه کرد که تعداد بازرسی انجام شده از هشتم آذرماه لغایت پانزدهم دی ماه سال ۱۴۰۰، ۸۰۷۴۱ مدرسه بوده است.
 مدارس و نقض پروتکل‌های کرونا
مدارس و نقض پروتکل‌های کرونا
مدارس ناقض پروتکل کرونا
رعایت پروتکل بهداشتی در مدارس
چالش‌های مهم و پرخطر
- متناسب نبودن فضای کلاس‌ها با تعداد دانش آموزان (پذیرش بیش از حد ظرفیت کلاس)
- عدم رعایت فاصله گذاری مناسب بین دانش آموزان
- عدم رعایت چیدمان صندلی بر اساس فاصله
- عدم رعایت استفاده از ماسک در بین دانش آموزان کارکنان مدرسه
- فراهم نبودن شرایط مناسب برای تهویه و جریان هوا در کلاس‌ها
- تجمع والدین در مقابل ورودی و خروجی مقابل مدارس
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین