تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
plusresetminus
حزب الله:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سه سال پیش مطرح کردیم که با یک میلیون تومان هم می‌شود شغلی ایجاد کرد و اکنون با وجود گذشت چند سال و گرانی مواد اولیه هنوز هم می‌توان با یک میلیون تومان شغلی را ایجاد کرد.
۰
کد مطلب : ۲۷۲۱۱۸
عبدالملکی: هنوز هم می‌توان با ۱ میلیون تومان شغل ایجاد کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حجت اله عبدالملکی روز دوشنبه ۱۳ دی ماه در بازدید از نمایشگاه مشاغل مهارت محور کم سرمایه که در مرکز تربیت مربی سازمان فنی حرفه‌ای البرز برگزار شد، گفت: در دولت سیزدهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اتفاقات بسیار عالی را برای افزایش مهارت آموزی رقم زده از جمله اینکه دوره صدور مجوز آموزشگاه‌های مهارتی آزاد از هشت ماه به سه روز کاهش پیدا کرده است و اگر همکاران نتوانند رسیدگی کنند، سامانه به صورت خودکار سه ماهه مجوز را صادر می کند.
وی با اشاره به اینکه می‌توان با سرمایه کم هم شغل ایجاد کرد، گفت:  سه سال پیش مطرح کردیم که با یک میلیون تومان هم می‌شود شغلی ایجاد کرد و اکنون با وجود گذشت چند سال و گرانی مواد اولیه هنوز هم می‌توان با یک میلیون تومان شغلی را ایجاد کرد اگر چه با سرمایه بیشتر می‌توان کارهای بهتری انجام داد.
وی افزود: در این نمایشگاه ۱۲۰ شغل از ۴۳۰ شغل که با سرمایه یک تا ۱۰ میلیون تومان قابل اجرا بوده و کم سرمایه‌بر و مهارت محور هستند معرفی شده است. اگر آموزش مهارت را توسعه بدهیم و بتوانیم مهارت محوری را ترویج کنیم می‌توانیم مشاغل زیادی را بدون احتیاج به سرمایه بالا ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه مشاغل نوین نیز رو به رشد و پیشرفت هستند، تصریح کرد: با این وجود می‌توان گفت آینده خوبی در زمینه اشتغال مهارت محور و مشاغل خانگی قابل تصور است. در بخش صنعت هم در وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت‌های خوبی برای توسعه سرمایه گذاری در بخش صنعتی و راه اندازی کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل و نیمه ساز در حال انجام است که همه این موارد به معنی توسعه کسب و کار در کشور است.
به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تسهیلات تکلیفی در بودجه ۱۴۰۰ در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ داده شده که پیگیری برای تسهیل و پرداخت آن در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات از وام‌های خرد تا وام‌های چند صد میلیونی را در برمی‌گیرد، گفت: برای سال ۱۴۰۱، براساس مصوبه شورای عالی اشتغال  ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغال و انواع کسب و کارهای اشتغال محور در نظر گرفته شده که بعد از تصویب قانون بودجه به تصویب دولت رسیده و عملی می‌شود.
وی تاکید کرد: در دولت جدید تاکید بر استفاده از ظرفیت مشاغل کم سرمایه مهارت محور  و خانگی به جای مشاغل صرفاً صنعتی است و امیدواریم بار زیادی از اشتغال کشور را رفع کند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین