تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
plusresetminus
حزب الله: فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور مقتدرانه این نیرو در آب‌های بین المللی، گفت: سه شناور به ناوگان شمال و جنوب نیروی دریایی ارتش الحاق می شود.
۰
کد مطلب : ۲۶۹۹۳۶
الحاق ۳ شناور به ناوگان شمال و جنوب نیروی دریایی ارتش
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، امیر دریادار شهرام ایرانی ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم معارفه فرمانده جدید ناوگان شمال در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش کلیه فعالیت‌های خود را در حوزه‌های ملی و بین المللی برنامه ریزی می‌کند.
وی با اشاره به حفظ اقتدار ملی در آب‌های بین المللی توسط دریادلان نیروی دریایی ارتش، افزود: نیروی دریایی ارتش با ساخت شناورها و تجهیزات خود به دست متخصصان ایرانی با کمک شرکت‌های دانش بنیان، تجهیزات به روز را در ناوگان شمال و جنوب در اختیار دارد.
امیر ایرانی با اشاره به ارتباطات بین المللی و حضور فعال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه آموزش به عنوان عضوی از اتحادیه‌های دانشگاهی منطقه، ادامه داد: نیروی دریایی ارتش در حوزه اقیانوس هند به عنوان عضو اثر گذار در اجلاس فرماندهان نیروی دریایی و در کنار آن انجام تعاملات چند جانبه بین المللی با اجرای رزمایش‌های مرکب و مشترک با کشورهای دوست و برادر حضور فعال و عملکرد قابل توجهی دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به الحاق چند شناور در ناوگان شمال و جنوب، اضافه کرد: در ناوگان شمال ناوشکن کلاس دماوند با آخرین تجهیزات و فناوری آماده به آب انداختن است.
امیر ایرانی افزود: در ناوگان جنوب نیز از کلاس ناو شکن جماران، ناو اطلاعاتی طلایه با دارا بودن آشیانه بالگرد و همچنین زیر دریایی کلاس فاتح به نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دشمن همواره با ایران هراسی در تلاش است از ارتباطات بین المللی نیروهای نظامی ایران ممانعت کند، گفت: نیروی دریایی اساساً به دلیل ساختارش فراتر از مرزهای داخلی خود و در آب‌های بین المللی فعالیت داشته و برنامه ریزی برای سفر ناوگروه‌های ایرانی به کشورهای همسایه و بالعکس در دستور کار نداجا است.
امیر ایرانی ادامه داد: هدف از سفر ناوگروه‌ها به کشورهای همسایه و میزبانی ناوگروه‌های کشورهای دیگر در ایران در راستای ابلاغ پیام صلح و دوستی و همچنین انعقاد تفاهم نامه‌های چند جانبه و اجرای تمرین‌های رزمی مرکب و مشترک و تبادل آموزش‌ها است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین