تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
plusresetminus
حزب الله: از زمان گزارش اولین مورد بیماری کووید- ۱۹ در ژانویه ۲۰۲۰ در کشور هند، شاخص‌های فرکانس بالا (HFIs) برای ردیابی پیشرفت بهبود اقتصادی نظارت می‌شوند.
۰
کد مطلب : ۲۶۹۹۱۷
هند از بحران اقتصادی کرونا عبور کرد؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اقتصاد هند نشانه‌های قوی از بهبودی ناشی از همه‌گیری را نشان می‌دهد، به‌طوری‌که در ۱۹ شاخص از ۲۲ شاخص اقتصادی با فرکانس بالا، در مقایسه با سطوح قبل از همه‌گیری بیماری کووید، رشد صعودی گزارش شده است.
سازمان تنظیم مقررات هند (RBI) با اعلام سیاست‌های پولی خود، پس از مدت‌ها فضای بیشتری پیدا می‌کند زیرا ۱۹ شاخص از ۲۲ شاخص اقتصادی امیدوارکننده هستند و به نظر می‌رسد تهدید سویه اُمیکرون در حال کاهش است.
این ۱۹ شاخص طی سه ماه گذشته در مقایسه با سطوح قبل از همه‌گیری در سال ۲۰۱۹ بالاتر بوده‌اند. در میان ۱۹ شاخص، برخی از شاخص‌ها مانند صورت‌حساب‌های الکترونیکی، صادرات کالا، تولید زغال‌سنگ و حمل‌ونقل ریلی بهبود بسیار فراتر از ۱۰۰ درصد داشتند.
منابع دولتی گفتند: «این نتایج نشان می‌دهد که نه تنها بهبود کامل است بلکه رشد اقتصادی هم‌اکنون نسبت به سطح تولید قبل از همه‌گیری شتاب گرفته است».
لازم‌به‌ذکر است، این موارد توسط برآوردهای تولید ناخالص داخلی منتشر شده در ۳۰ نوامبر برای سه ماهه دوم سال مالی جاری تایید شده است.
RBI چهارمین سیاست پولی دو ماهانه خود را در روز چهارشنبه ارائه کرد و انتظار می‌رود که نرخ بهره رپو و بازپرداخت معکوس را بدون تغییر نگه دارد و پیامدهای سویه اُمیکرون را در نظر داشته باشد. ۲ کاهش نرخ در سال گذشته، نرخ سود بانکی را به پایین‌ترین سطح یعنی ۴ درصد کاهش داد و از آن زمان، نرخ‌ها بدون تغییر باقی ماندند.
با این حال، چالش‌هایی مانند مازاد نقدینگی در سیستم، افزایش بازده اوراق قرضه و برداشت نابرابر اعتبار توسط RBI وجود دارد که باید با آنها مقابله کرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین