تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
plusresetminus
حزب الله:سفارت عربستان در فرانسه اعلام کرد که شهروند سعودی بازداشت شده در پاریس به ظن دست داشتن در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی، هیچ ارتباطی با این حادثه ندارد و خواستار آزادی فوری وی شد.
۰
کد مطلب : ۲۶۹۹۱۱
عربستان: مظنون بازداشت شده در پاریس هیچ ارتباطی با پرونده خاشقجی ندارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شامگاه سه شنبه خبرگزاری فرانسه از دستگیری فرد مظنونی که گمان می‌رود از اعضای تیم ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول باشد، خبر داد.
سفارت عربستان در پاریس در واکنش به این رخداد در بیانیه‌ای در توییتر نوشت: در سایه انتشار اخبار دستگیری یک شهروند عربستانی مظنون در پرونده جمال خاشقجی در فرودگاه پاریس، سفارت عربستان در فرانسه از پاریس می‌خواهد که توضیح دهد اخبار منتشر شده در این باره نادرست است و فرد دستگیر شده هیچ ارتباطی به پرونده خاشقجی ندارد.
همزمان این سفارتخانه خواهان آزادی فوری فرد مظنون شد.
در این بیانیه آمده که دستگاه قضایی عربستان علیه همه افرادی که مشارکت آنها در پرونده خاشقجی ثابت شده، احکامی صادر کرده است وآنها در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.
یک مقام سعودی نیز صحت اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های فرانسوی درباره دستگیری یکی از متهمان قتل جمال خاشقجی را تکذیب کرد و گفت که گزارش رسانه‌ها مبنی بر دستگیری مظنون قتل خاشقجی در پاریس " اشتباه" است.
فرد مظنون خالد بن عید العتیبی، ۳۳ ساله و یکی از اعضای سابق گارد سلطنتی عربستان است که صبح سه شنبه در فرودگاه شارل دوگل در حالی که در حال آماده شدن برای عزیمت به ریاض بود، دستگیر شد.
در همین حال سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرد که اقدامات قانونی لازم را برای تعیین قاضی بازپرس فرانسوی در پرونده مظنون سعودی بازداشت شده، انجام خواهد داد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین