تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
plusresetminus
حزب الله:نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر گفت: از ۱۳ دی ماه قرار است قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده مورد استفاده قرار گیرد و به جای کل فاکتور تنها از سود و اجرت طلا مالیات بر ارزش افزوده اخذ خواهد شد.
۰
کد مطلب : ۲۶۹۷۵۰
مالیات بر ارزش افزوده طلا چقدر خواهد شد؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد کشتی آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: از ۱۳ دی ماه قرار است قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده مورد استفاده قرار گیرد به این روش که در گذشته کل فاکتور شامل ۹ درصد مالیات ارزش افزوده می‌شد، اما در قانون جدید از اجرت و سود دریافت می‌شود.
 
وی گفت: به طور مثال؛ یک گرم طلا به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، مالیات بر ارزش افزوده آن حدود ۱۴۵ هزار تومان از خریدار دریافت می‌شد با اصلاخ قانون از سود مالیات دریافت می‌شود، یعنی از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معادل ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان مالیات بر ارزش افزوده دریافت خواهد شد.
 
این مقام مسئول گفت: این مالیات بر ارزش افزوده را مصرف کننده باید بپردازد با اصلاح این قانون قیمت تمام شده زیورآلات کاهش پیدا می‌کند و اقبال عمومی مخصوصا دست دوم کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل به مردم توصیه می کنیم که از خرید طلای خارجی و دست دوم بپرهیزید.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین