تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
plusresetminus
حزب الله:نتایج یک بررسی که توسط محققان آفریقایی صورت گرفته نشان می‌دهد، خطر عفونت مجدد با سویه امیکرون سه برابر بیشتر از سویه‌های پیشین ویروس کروناست.
۰
کد مطلب : ۲۶۹۶۵۵
احتمال ابتلای مجدد با سویه امیکرون ۳ برابر بیشتر است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان آفریقایی صورت گرفته نشان می‌دهد، خطر عفونت مجدد با سویه امیکرون سه برابر بیشتر از سویه‌های پیشین ویروس کروناست.
جولیت پولیام، از مرکز مدل‌سازی و تحلیل اپیدمیولوژیک آفریقای جنوبی و هری مولتری از مرکز ملی بیماری‌های واگیر، اظهار کردند: این یافته شواهدی از توانایی سویه اُمیکرون برای فرار از مصونیت ناشی از عفونت قبلی را ارائه می‌کند.
این مطالعه اولیه که توسط دانشمندان آفریقای جنوبی منتشر شده بیانگر آن است، نوع امیکرون در مقایسه با سویه‌های دلتا یا بتا سه برابر بیشتر احتمال دارد باعث عفونت مجدد شود.
این یافته‌ها بر اساس داده‌های جمع آوری شده توسط سیستم بهداشتی کشور، اولین شواهد اپیدمیولوژیک را در مورد توانایی این سویه برای فرار از مصونیت از عفونت قبلی ارائه می‌دهد. تا ۲۷ نوامبر( یک هفته پیش) ۳۵ هزار و ۶۷۰ مورد عفونت مجدد مشکوک در بین ۲.۸ میلیون نفر با آزمایش مثبت وجود داشته، مواردی که با فاصله ۹۰ روز مثبت بودند، عفونت مجدد در نظر گرفته می‌شدند.
جولیت پولیام می‌گوید: «عفونت‌های مجدد اخیر در افرادی رخ داده  که عفونت‌های اولیه آنها در هر سه موج رخ داده است؛ بیشتر آنها عفونت اولیه خود را در موج دلتا داشته‌اند».
وی  هشدار داد که نویسندگان اطلاعاتی در مورد وضعیت واکسیناسیون افراد ندارند و بنابراین نمی توانند ارزیابی کنند که امیکرون تا چه حد از ایمنی ناشی از واکسن فرار می‌کند. محققان قصد دارند در ادامه این موضوع را مطالعه کنند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین