تاریخ انتشارشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
plusresetminus
مربی با سابقه کشتی آزاد ایران با تاکید بر اینکه کشتی ایران در حال اوج گرفتن است، گفت: تشنه خدمت در کشتی هستم و هر کجا که بخواهند حاضرم کمک کنم چرا که عاشق کشتی هستم.
۰
کد مطلب : ۲۶۹۵۲۳
تورج ظفری: دوست ندارم تجربیاتم در کشتی را به زیر خاک ببرم
تورج ظفری درباره وضعیت کشتی همدان و فاصله گرفتن این خطه از دوران اوج خود، اظهارکرد: همدان از پتاسیل بسیار بالایی در کشتی برخوردار است تا جایی که می‌توان آن را مازندران دیگر برای کشتی ایران نامید. داشتن ۳ کشتی‌گیر در المپیک‌ها و کسب ۲ مدال نقره این رویداد بزرگ نشان دهنده جایگاه بالای کشتی همدان و استعدادهای ناب این خطه قهرمان پرور است.
مربی همدانی کشتی ایران، با بیان اینکه برنامه اصولی و مدون در رابطه با جذب استعدادها و پرورش آن‌ها وجود ندارد، گفت: به همین دلیل کشتی همدان طی سال‌های گذشته دچار افت چشمگیری شد. در حال حاضر رییس هیات کشتی با جمع کردن قهرمانان گذشته و برنامه‌ریزی خوب در مسیر رساندن رساندن کشتی همدان به جایگاه شایسته خود، حرکت می‌کند، من نیز در مقطعی توانستم همکاری داشته باشم اما به دلیل مشغله کاری و حضور در تهران نتوانستم به این همکاری ادامه بدهم. در مجموع می‌توان گفت کشتی همدان حرکت رو به جلویی را شروع کرده و آرام آرام به دوران خوب خود بازمی‌گردد.
وی با تاکید بر اینکه بیشترین تمرکز در کشتی همدان باید بر روی رده‌های پایه باشد، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ضروری است مربیان ما با دانش روز کشتی جهان آشنا شوند تا بتوانند با تسلط بر کشتی روز دنیا، در جهت کشف و پرورش استعدادها حرکت کنند. آموزش اصولی مباحث پیچیده فنی، روانی و تزریق اعتماد به نفس به کشتی گیران نوجوان، نقش ویژه‌ای در روند حرکتی آن‌ها و آینده ورزشی‌شان دارد، به همین دلیل توجه به آموزش مربیان، می‌تواند در رشد و توسعه کشتی همدان و دیگر نقاط ایران حائز اهمیت باشد. متاسفانه بسیاری از مربیان کشتی در باشگاه‌ها با اصول و مبانی درست آموزشی آشنا نیستند که همین امر باعث هدر رفتن بسیاری از استعدادها می‌شود.
ظفری درباره برنامه‌هایی که انستیتو کشتی برای آموزش مربیان در نظر گرفته است، گفت: ما در زمان خادم نیز کلاس‌های آموزشی را به همراه مجید ترکان در استان‌های مختلف برگزار می کردیم و خوشبختانه این روند در حال حاضر ادامه دارد. همچنین برگزاری اردوی نونهالان در خانه کشتی و حضور قهرمانان بزرگ در کنار این بچه‌ها، کار بسیار خوب و ارزشمندی بود که فدراسیون کشتی انجام داد.
مربی سابق تیم‌های ملی رده‌های پایه، در ادامه با بیان اینکه تراکم نفرات در برخی اوزان تیم ملی کشتی آزاد اتفاق خوبی برای کشتی ایران است، تصریح کرد: میدان دادن به جوانان و افتخارآفرینی کشتی گیران ما در میادین جهانی، نشان می‌دهد کشتی آزاد ایران در حال اوج گرفتن است اما در عین حال نیاز به کار و تلاش بیشتر داریم، چرا که آمریکا با سرعت بسیار خوبی پیشرفت کرده و توانسته در کنار روسیه به عنوان قدرت کشتی جهان خود را مطرح کند، ما نیز نباید از رقبا عقب بیفتیم و دست از تلاش برداریم. زمان زیادی به المپیک پاریس نمانده و باید از فرصت باقیمانده به بهترین شکل استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه کشتی ایران بیش از هر چیز به همدلی و اتحاد نیاز دارد، گفت: باید برای پیشرفت از همه نیروها استفاده شود. خود من تشنه همکاری و خدمت به کشتی هستم. هر کجا که بخواهند برای کمک به کشتی کار می کنم چرا که عاشق کشتی هستم. تجربه زیادی بواسطه سال‌ها فعالیت در عرصه مربیگری دارم و دوست دارم این تجربیات را برای کمک به کشتی به کار بگیرم. من قهرمان جهان نیستم اما تجربه زیادی در مربیگری دارم و دوست ندارم این تجارب را به زیر خاک ببرم.
ظفری در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر ماه ۱۰ تا ۱۲ روز به شهرستان خدابنده استان زنجان می‌روم و در بحث رده های پایه کمک می‌کنم. برای پیشرفت کشتی باید مربیان خوب را جذب کنیم چرا که عاشق کشتی هستند و دوست دارند به کشتی کمک کنند، همه ما یک خانواده‌ایم و هدفمان سربلندی کشتی است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین