تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
plusresetminus
حزب الله:رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون نیازمند تصمیمات شجاعانه برای اصلاح روندهای غلط اقتصادی هستیم تا در برابر کسانی که سنگ‌اندازی می‌کنند، ایستادگی کنیم.
۰
کد مطلب : ۲۶۹۴۳۵
نیازمند تصمیمات شجاعانه اقتصادی هستیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر پنج‌شنبه در هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس که در کاشمر برگزار شد، با بیان این‌که شهید مدرس جز برای عزت در راه دین و خدا گام برنداشت، اظهار کرد: شهید مدرس مردی بود که مجلس را به معنای واقعی تبدیل به خانه ملت کرد.
وی ادامه داد: در جمع مردمی هستم که در دفاع مقدس با آنان هم‌سنگر بودیم، رزمندگان تیپ امام رضا (ع) و ۵ نصر و شهدای بزرگ طاهری و عاصمی و ده‌ها شهید، جانبازان، آزاده‌ها و بیشترین فرزندان تخریب که شجاع‌ترین‌ها بودند.
رئیس مجلس شورای اسلامی به برکات انقلاب اسلامی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: زمانی که دین در غربت به سر می‌برد و دین در کنج هجره‌ها بود، امام بزرگوار دین را به جامعه و در قدرت و برای حکمرانی و پیاده‌سازی عدالت به میدان آوردند و در این راه، فرزندان این سرزمین از شهر و روستا حرکت کردند و باعث عزت مسلمین شدند.
وی با تأکید بر این‌که بدون شک نظام مقدس اسلامی در منطقه، جهان و امت اسلامی می‌درخشد، اضافه کرد: مردم با مقاومت و گذشت، در میدان حاضر شدند، خون دادند و خون دل خوردند تا انقلاب و عزت کشور در نقطه فعلی قرار گیرد.
کارنامه قابل قبولی در اقتصاد نداریم
قالیباف افزود: بنده به‌عنوان خدمتگذار مردم اعلام می‌کنم که در عرصه مسائل اقتصادی دچار مشکلات و ضعف‌هایی هستیم، کارنامه ما قابل دفاع نیست و این را با صراحت می‌گویم، این ضعف در کمبود و نبود امکانات نیست زیرا کشور ما فقیر نیست و ظرفیت‌های بسیاری دارد.
وی به ظرفیت‌های شهرستان کاشمر اشاره کرد و گفت: ما به‌عنوان نمایندگان مردم که مدعی انقلابی‌گری هستیم، نمی‌تواند بگوییم که انقلابی هستیم اما نسبت به مشکلات بی‌تفاوت باشیم؛ متأسفانه فرصت رشد منابع انسانی برای پیشرفت کشور را از دست داده‌ایم که یا به دلیل نبود قانون خوب است و یا قانون‌های دارای اشکال و مانع‌ساز داریم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ما مکلفین شبانه‌روز تلاش کنیم، خواب و خوراک داشته باشیم و همچون زمان دفاع مقدس، برای رفع مشکلات به‌صورت جهادی تلاش کنیم.
حمایت از جوانان کارآفرین و خلاق
وی با تأکید بر این‌که وظیفه ما رفع موانع است تا اجازه ندهیم فرصت از کارآفرین و خلاقی که قصد کار کردن دارد، گرفته شود، خاطرنشان کرد: از مردم انقلابی و جوانان این کشور بدون در نظر گرفتن گرایش، قوم و قبیله که صلاحیت و خلاقیت رفع مشکلات را داشته باشد، حمایت می‌کنیم.
قالیباف به برخی قوانین دست و پاگیر در مسیر رشد و توسعه کشور اشاره و تصریح کرد: قانونی در شورای نگهبان در حال بررسی است که پس از ابلاغ، در آینده نزدیک موانع اشتغال که در دستگاه‌های اداری باب شده و بروکراسی در کشور که نیاز به امضاهای طلایی دارد و مانع خلاقیت و کارآفرینی شده است، برچیده خواهد شد.
وی با بیان این‌که به دنبال اصلاح قوانین برای حل مشکلات مردم هستیم، اضافه کرد: با قانون جدید، مسیر تغییر کرده و دوایر دولتی برای سرمایه‌گذاری باید به دنبال مردم بروند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت را یاری و کمک خواهیم کرد و به‌عنوان یک ناظر دلسوز، برای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی، در میدان هستیم و تلاش می‌کنیم.
وی اظهار کرد: مطمئنیم با غیرت جوانان این کشور و تلاش‌های صادقانه برای این مردم، خداوند به ما کمک خواهد کرد تا مشکلات را برطرف کنیم زیرا رضایت خدا در رضایت مردم است.
نیازمند تصمیمات شجاعانه در عرصه اقتصاد هستیم
قالیباف ادامه داد: هم‌اکنون نیازمند تصمیمات شجاعانه برای اصلاح روندهای غلط اقتصادی هستیم و نیاز به افرادی داریم که حاضر باشند از آبروی خود در برابر کسانی که سنگ‌اندازی می‌کنند، بگذرند و ایستادگی کنند.
وی با بیان این‌که امروز باید تصمیمات شجاعانه بگیریم، گفت: ما فرزندان روزهای سخت هستیم و این را تاریخ گذشته به ما نشان می‌دهد؛ در گام دوم حرکت، باید بدون حب و بغض بستر را برای جوانان شایسته و خلاق باز کنیم و به پیش برویم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین