کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قبل و بعد از واکسیناسیون از مصرف فست فود خودداری کنید

ایسنا , 8 آذر 1400 ساعت 14:45

حزب الله: مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف فست‌فودها و غذاهای چرب و شور سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند؛ از همین رو توصیه می شود برای عملکرد بهتر واکسن قبل و بعد از واکسیناسیون از مصرف فست فودها خودداری شود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدجعفر صادقی بیان کرد: مصرف فست فود، غذاهای چرب و تنقلات شور و نوشیدنی‌های خیلی شیرین سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند؛ بنابراین برای عملکرد بهتر بدن قبل و بعد از واکسیناسیون از مصرف این مواد غذایی پرهیز کنید. در صورت ضعف و بی‌حالی بعد از واکسیناسیون می‌توان با صرف غذاهای حاوی ویتامین ب یک، ب ۶ و ب ۱۲ مانند گوشت، تخم مرغ، غلات کامل و شیر و لبنیات از شدت ضعف کاست.
وی با بیان اینکه افزودن دارچین، زنجبیل و سیاهدانه به غذا و استفاده از شربت عسل با کنترل قند خون در افراد دیابتیک مانع ضعف ناشی از واکسیناسیون می‌شود، گفت: مطالعات جدید در مقایسه بین ایمنی پس از ابتلا به کرونا در مقایسه با ایمنی تزریق واکسیناسیون نشان می دهدکه در افراد با ایمنی طبیعی در مقایسه با افرادی که به طور کامل واکسینه شدند بیش از پنج برابر احتمال ابتلای دوباره به این بیماری وجود دارد .
به گزارش وبدا صادقی گفت: از همین رو توصیه می‌شود با تزریق واکسن محافظ خانواده خود باشید.


کد مطلب: 269158

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/269158/قبل-بعد-واکسیناسیون-مصرف-فست-فود-خودداری-کنید

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com