کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر جنگ تل‌آویو خواستار «اقدام جهانی علیه ایران» شد

فارس , 4 آذر 1400 ساعت 15:01

حزب الله:
«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتشار یک یادداشت در مجله «آبزرور مغرب»، از کشورهای جهان مقابله با ایران را خواستار شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دنبال سفر دو روزه اخیر خود به رباط پایتخت مغرب یادداشتی برای یک رسانه‌ این کشور آفریقایی منتشر و علیه ایران لفاظی کرد.
بنا بر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، بنی گانتز وزیر جنگ این رژیم در مجله «آبزرور مغرب» یادداشتی درباره روابط تل‌آویو با رباط نوشت.
به گزارش وبگاه صهیونیستی «عاروتص شوع»، او در ابتدای این یادداشت به روابط رژیم صهیونیستی با مغرب و سفر دو روزه اخیرش به رباط اشاره کرد.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نوشت: «روزی در آینده‌ای نه چندان دور با نوه‌هایم در اتاق نشیمن خود می‌نشینم و داستان سفرم به مغرب و روزی را که با برقراری روابط دفاعی بین خودمان تاریخ ساز شدیم برایشان تعریف خواهم کرد».
مقام ارشد رژیم اشغالگر قدس در ادامه به توافق سازش موسوم به «توافق ابراهیم» و عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با تعدادی از کشورهای عربی اشاره کرد.
گانتز نوشت: «با توجه به تحولات مثبت اخیر، من مطمئن هستم که با دوستان مغربی خود و با رهبری متحد بزرگمان ایالات متحده، برای تقویت روابط اسرائیل با اردن، مصر، اعضای توافق ابراهیم، شرکای جدید در این کشور، منطقه و همچنین با همسایگان فلسطینی‌مان همکاری خواهیم کرد».
پیش از سفر بنی گانتز،  اواخر مرداد ماه جاری بود که «یائیر لاپید» نخست‌وزیر گردشی و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به رباط سفر و با «ناصر بوریطه» همتای مغربی خود دیدار کرد.
سفر لاپید اولین سفر یک مقام عالیرتبه صهیونیستی پس از توافق عادی‌سازی میان دو طرف در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) است. در سفر لاپید، چندین توافقنامه بین دو طرف امضا شد.
مغرب، امارات، بحرین و سودان چهار کشور عربی هستند که سال گذشته میلادی و در دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» در آمریکا، با رژیم صهیونیستی توافق عادی‌سازی روابط امضا کردند.
وزیر جنگ تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا در ادامه یادداشت خود برای مجله «آبزرور مغرب» ادعاهای بی اساس و تکراری رژیم صهیونیستی علیه ایران و برنامه هسته‌ای صلح آمیز این کشور را بازگو کرد.
در یادداشت او ادعا شده است: «دولت اسرائیل به ویژه از تجاوزگری منطقه‌ای ایران و جاه‌طلبی‌های اتمی آن نگران است. من از این فرصت استفاده می‌کنم و بر اهمیت اقدام جهانی علیه ایران تأکید می‌کنم چرا که این فقط یک چالش برای اسرائیل نیست و در درجه اول یک چالش جهانی و منطقه‌ای است».
اظهارنظر بنی گانتز در شرایطی مطرح شده که پیش از این مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی بارها ادعاهای بی اساس درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران مطرح کرده‌اند.
پیش از این، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی در فلسطین اشغالی درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای برجام هشدار داد.
بنت مدعی شد: «حتی اگر توافقی بین ایران و ابرقدرت‌ها وجود داشته باشد، اسرائیل جزوی از آن (توافق) نیست و به آن متعهد نیست. ممکن است یک دوره پیچیده شامل عدم توافق با متحدانمان وجود داشته باشد ما به حفظ آزادی عمل اسرائیل ادامه خواهیم داد. این اولین بار نخواهد بود. حتی اگر بازگشتی به توافق (برجام) وجود داشته باشد».
اظهارات مقام‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران با نزدیک شدن به موعد برگزاری مذاکرات در وین میان نمایندگان تهران، لندن، پاریس، پکن، مسکو، برلین و با حضور غیر مستقیم نماینده ویژه واشنگتن در امور ایران تشدید شده است.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته خبر دادند که «یائیر لاپید» نخست‌وزیر گردشی و وزیر خارجه این رژیم یکشنبه هفته آینده به انگلیس و سپس فرانسه می‌رود و با سران این دو کشور عضو برجام رایزنی می‌کند (جزئیات بیشتر).


کد مطلب: 268866

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/268866/وزیر-جنگ-تل-آویو-خواستار-اقدام-جهانی-علیه-ایران

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com