تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
plusresetminus
حزب الله:مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی به سوالاتی درباره نتایج سفر اخیرش به ایران و روابط ایران و آژانس پاسخ داد.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۷۶۰
گروسی: دیدارهایم در ایران بسیار سازنده بود
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که اخیرا به ایران سفر کرده بود، در گفت‌وگویی اختصاصی با این شبکه درباره دلیل سفرش به ایران گفت: در واقع، می‌توانم بگویم روابط میان آژانس و ایران رابطه‌ای دائمی و روندی مداوم است. اما درباره امروز، قبلا در ماه سپتامبر که سفر دیگری به ایران داشتم، یکی از مواردی که بر سر آن توافق کردیم، این بود که جدا از برخی از مسائل فنی که درباره‌شان بحث می‌کردیم، به زودی دیدارهایی در سطح سیاسی داشته باشیم تا روابط را تحکیم کنیم و درباره برخی دیگر از مسائل میان آژانس و ایران گفت‌وگو کنیم. البته، الان یک دولت جدید روی کار آمده است و از زمان روی کار آمدن آن، هنوز فرصت دیدار با مقامات جدید را نداشته‌ام، به ویژه با وزیر امور خارجه. بنابراین، آن موقع در این زمینه به توافق رسیده بودیم. اگرچه پس از آن به تحقق پیوست و به این تریب، روزی پر از بحث‌و مذاکره و رایزنی داشتیم.
گروسی در پاسخ به این که دیدارهایش در ایران چطور بودند، گفت: بسیار سازنده بودند. برخی مسائل مهمی وجود دارد که باید در سطح فنی درباره‌شان صحبت کنیم و مشغول آن‌ها بودیم.
مدیرکل آژانس در پاسخ به این که با توجه به گزارش‌های پیاپی آژانس از پایبندی ایران به تعهدات برجامی‌اش حتی پس از خروج آمریکا از برجام، رویکردی که دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل در قبال اقدامات ضدبرجامی واشنگتن اتخاذ خواهد کرد، چه خواهد بود، گفت: اتفاقی که افتاد این بود که با وجود یک سری گزارش‌ها، دولت قبلی آمریکا تصمیم گرفت از برجام خارج شود.ایران هم تصمیم گرفت پایبندی به توافق را کاهش دهد که ما را در موقعیتی متفاوت با گذشته قرار می‌دهد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین