تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
plusresetminus
گروه "عصائب اهل الحق" عراق از گزارش رئیس هیئت سازمان ملل در عراق درباره انتخابات ماه اکتبر انتقاد کرد.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۷۴۱
عصائب اهل الحق: پلاسخارت بخشی از توطئه علیه انتخابات است/به زودی موضع رسمی شیعیان اعلام می‌شود
سعد السعدی، عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق گفت: ما روی جنین هنیس پلاسخارت، نماینده سازمان ملل در عراق برای ایفای نقش مثبتی در پرونده انتخابات حساب باز نکردیم چراکه وی یکی از شرکای بازیگران خارجی در دستکاری نتابج انتخابات است.
السعدی افزود: وی نامه تهدیدآمیزی را برای کمیسیون انتخابات فرستاد و تأکید کرد که اگر نتایج بعد از بررسی شکایت‌ها تغییر کند آن را به رسمیت نخواهد شناخت. ما به شکل مستقیم از مضمون این پیام اطلاع یافتیم. این نشان می‌دهد که بازیگران خارجی از جمله پلاسخارت بخشی از توطئه علیه انتخابات و دستکاری نتایج آن برای اهداف مشخصی هستند که از جمله این اهداف به حاشیه راندن گروه‌های ملی است که مخالف حضور آمریکا و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.
وی گفت: آنچه پلاسخارت در گزارشش به شورای امنیت ارائه کرد "کودتا" علیه آن چیزی بود که به ما گفته شد. همچنین وی با رهبران گروه‌های هماهنگی شیعیان دیدار کرد و ما اسناد و مدارک مربوط به تقلب در انتخابات را به او ارائه کردیم و او وعده داد که آن را بررسی و به شورای امنیت ارائه کند اما به وعده‌هایش عمل نکرد.
السعدی گفت: ما به هیئت قضایی و شورای عالی قضایی اعتماد داریم که شکایت‌ها را جدی بگیرند. گروه‌های هماهنگی شیعیان موضع رسمی دارد که به زودی اعلام خواهد شد.
پلاسخارت سه شنبه در شورای امنیت اعلام کرد که مقامات عراقی انتخابات پارلمانی را به خوبی اداره کردند و سند و مدرکی دال بر تقلب در انتخابات وجود ندارد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین