تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
plusresetminus
حزب الله:وزیر خارجه سوریه در سخنانی کشورهای غربی را مسئول مانع تراشی در مسیر راهکارهای سیاسی حل بحران این کشور برشمرد.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۷۱۸
کشورهای غربی مسئول ممانعت از راهکارهای سیاسی در سوریه هستند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، وزیر امور خارجه سوریه بر اطمینان نسبت به آزادسازی سراسر سوریه از تمام اشکال اشغالگری تاکید کرد.
«فیصل المقداد» گفت: نه تنها رهبری یا مقامات سوریه نسبت به بازگشت هر وجب از خاک سوریه تحت لوای دولت ایمان راسخ دارند بلکه کودکان سوریه هم چنین می‌پندارند.
وی با تاکید بر اینکه این امر بدون هیچ تردیدی روی خواهد داد، افزود: کشورهای غربی سعی دارند با حمایت از تروریسم در سوریه به آنچه از طریق دخالت نظامی مستقیم دست نیافتند از طریق سیاست دست یابند.
وزیر خارجه سوریه ادامه داد: غرب در تحمیل خواست خود بر سوریه از طریق تروریسم و اقدام نظامی ناکام مانده و در مرحله کنونی می‌خواهد مانع هرگونه پیشرفت سیاسی شود.
المقداد تصریح کرد که کشورهای غربی با انجام اقدامات خصمانه علیه دمشق، مسئول ممانعت از راهکارهای سیاسی در سوریه هستند.
وزیر خارجه سوریه همچنین دخالت ترکیه در این کشور را محکوم کرد و افزود که این اشغالگری مانع تلاش‌ها برای حل بحران سوریه است.
المقداد افزود که دولت آمریکا در راستای فشار به دمشق برای عقب نشینی از دستاوردها و پیروزی‌ها در جنگ علیه تروریسم، از شبه نظامیان مختلف و گروه‌های مسلح در مناطق شمال شرقی سوریه حمایت می‌کند.
وزیر خارجه سوریه در بخشی دیگر از سخنانش با ابراز امیدواری درباره اینکه در روابط فیمابین کشورهای عربی اصل بر همبستگی بین آنها باشد کشورهای عربی را به عادی سازی روابط بین خود دعوت کرد و از رهبران عرب خواست برای بازگرداندن حقوق غصب شده کشورهای عربی تلاش نمایند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین