کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقشه مخفیانه ترامپ برای کاهش اعتماد مردم ایران به حکومتشان

باشگاه خبرنگاران جوان , 3 آذر 1400 ساعت 9:58

حزب الله:یاهونیوز افشا کرد ترامپ در ماه‌های آخر ریاست جمهوری خود برنامه‌ای مخفیانه را برای بی‌اعتماد ساختن مردم ایران به نظامشان طراحی کرده بود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، یاهونیوز به نقل از مقامات سابق آمریکا فاش کرد دونالد ترامپ در ماههای آخر ریاست جمهوری خود به دلیل ناکامی سازمان جاسوسی سیا، برنامه مخفیانه‌ای را با محوریت پنتاگون برای بی‌اعتماد ساختن مردم ایران به نظامشان طراحی کرده بود.
طبق گزارش این سایت، این طرح که در ۲۰۰ صفحه به توصیف گزینه‌ها علیه ایران پرداخته بود اقداماتی را شامل می‌شد که قرار بود ایرانی‌ها را درباره اینکه کنترل کشورشان را در دست دارند یا درباره اینکه توان مبارزه در جنگ را دارند به تردید بیندازد.
مقامات ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، فاش کردند که ترامپ در آخرین ماه‌های ریاست جمهوری خود بخشی از یک کارزار مخفیانه گسترده را با همکاری پنتاگون کلید زد.
به گفته این مقامات سابق، این کمپین که قرار بود توسط نیرو‌های عملیات ویژه ارتش رهبری شود، مبتنی بر تکنیک‌های عملیات روانی و در راستای ایجاد بی‌اعتمادی بین مردم ایران نسبت به حکومت خود بود.
این گزارش همچنن افشا کرد که پس ازتشریح جزئیات این طرح به ترامپ، او در بین عوامل این کارزار اذعان کرد که این کار باید توسط دولت آینده آمریکا (یعنی دولت بایدن) ادامه پیدا کند.
آنطورکه در گزارش یاهو نیوز آمده است، هنوز به طور کامل مشخص نیست که دولت بایدن این کارزار را که ترامپ شروع کرد، ادامه داد یا نه. اما با توجه به اینکه مذاکرات هسته‌ای ایران قرار است از ۸ آذر ماه از سرگرفته شود، مقامات آمریکایی ممکن است در این باره که ادامه‌ی این کارزار مذاکرات را به خطر می‌اندازند یا می‌تواند ایران را به اتخاذ توافق بر سر برجام متقاعد کند، تصمیم‌گیری کنند.
مقامات دولت سابق آمریکا همچنین درباره این طرح گفتند که اگرچه این طرح شامل کشتار‌های هدفمند نمی‌شد، اما احتمال اینکه تعدادی از ایرانی‌ها در طی عملیات‌های خرابکارانه کشته شوند - و از آنجایی که ایران خود منطقه جنگی محسوب نمی‌شد - لازم بود پنتاگون از رئیس جمهور مجوز دریافت کند.
البته بسیاری از جوانب این کارزار به طور رسمی نیاز به دریافت مجوز از طرف ریاست جمهوری نداشتند و با اجازه مقامات وزارت دفاع می‌شد این طرح را پیش برد.
 


کد مطلب: 268713

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/268713/نقشه-مخفیانه-ترامپ-کاهش-اعتماد-مردم-ایران-حکومتشان

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com