کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در نامه‌ای سرگشاده مطرح شد؛

درخواست نامزد خاشقجی از جاستین بیبر/ در عربستان کنسرت اجرا نکن

مهر , 2 آذر 1400 ساعت 12:07

حزب الله:
نامزد جمال خاشقجی در نامه‌ای سرگشاده از جاستین بیبر خواست کنسرت خود در عربستان را لغو کند و به بازگرداندن آبروی رژیمی که منتقدانش را می‌کشد، کمک نکند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،نامزد جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد حکومت عربستان سعودی که در ترکیه کشته شد از جاستین بیبر خواننده کانادایی خواست تا کنسرتش در عربستان سعودی را برگزار نکند.
بیبر قرار است ۵ دسامبر در شهر جده کنسرت برگزار کند. او یکی از هنرمندانی است که برای برگزاری مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک به عربستان دعوت شده است.
خدیجه چنگیز در نامه سرگشاده‌ای که در «واشنگتن پست» با عنوان «جاستین بیبر، لطفاً در عربستان سعودی برنامه اجرا نکن» منتشر شد از این خواننده خواسته است با لغو کنسرتش «پیامی پرقدرت برای همه جهان بفرستد مبنی بر اینکه اسم و استعدادش را برای بازگرداندن آبروی رژیمی که منتقدانش را می‌کُشد، هزینه نمی‌کند.»
خانم چنگیز در نامه‌اش خطاب به بیبر گفته است: لطفاً برای قاتلان جمال محبوبم نخوان. لطفاً حرف بزن و قاتل او، محمد بن سلمان را محکوم کن. صدای تو را میلیون‌ها نفر می‌شنوند.
وی در ادامه نوشته است: اگر از اینکه پیاده شطرنج محمد بن سلمان باشی اجتناب کنی، پیامت بلند و واضح خواهد بود: من برای دیکتاتورها اجرا نمی‌کنم. من عدالت و آزادی را بر پول ترجیح می‌دهم.
چند رپر و جیسون درلو خواننده نیز برای اجرا در این برنامه دعوت شده‌اند. سازمان‌های حقوق بشری از همه آنها خواسته‌اند حضور در این برنامه را رد و دلایل خود را بیان کنند.
دیده بان حقوق بشر نیز روز چهارشنبه گفت: عربستان سعودی سابقه سوءاستفاده از افراد مشهور و رویدادهای مهم بین‌المللی را برای منحرف کردن نظر مردم دارد.
گزارشی از سازمان اطلاعات آمریکا تایید کرد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۸ در قتل جمال خاشقجی در استانبول دست داشت. خاشقجی ستون‌نویس واشنگتن پست و منتقد رژیم عربستان بود.


کد مطلب: 268650

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/268650/درخواست-نامزد-خاشقجی-جاستین-بیبر-عربستان-کنسرت-اجرا-نکن

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com