تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
plusresetminus
حزب الله: وزیر خارجه آمریکا، ادامه پیشرفت سودان در زمینه دموکراسی را شرط از سرگیری کمک‌هایش به سودان که از ماه اکتبر تعلیق شده، اعلام کرد.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۶۳۶
آمریکا برای از سرگیری کمک‌هایش به سودان شرط گذاشت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در گفتگوهای روز دوشنبه با فرماده ارتش و نخست وزیر سودان گفت که این کشور باید قبل از اینکه واشنگتن پرداخت ۷۰۰ میلیون دلار کمک معلق شده را از سر بگیرد، به "پیشرفت" بیشتری دست یابد.
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: فحوای پیام بلینکن این است که ما باید همچنان شاهد پیشرفت باشیم و بازگشت نخست وزیر سودان به قدرت پس از دستگیری وی توسط ارتش در پایان ماه اکتبر به مثابه "گام اول" است نه بیشتر.
وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا آمادگی دارد کمک‌های مالی را که در پی کودتای نظامی متوقف شده بود از سر بگیرد، گفت: بستگی به این دارد که «در ساعات، روزها و هفته‌های آینده چه اتفاقی می‌افتد».
واشنگتن اواخر ماه اکتبر، در پی کودتای نظامی در سودان کمک‌های اضطراری به سودان را به میزان ۷۰۰ میلیون دلار متوقف کرد.
روز، یکشنبه، آنتونی بلینکن از توافق حاصل شده در سودان برای "بازگرداندن مسیر دموکراسی" تمجید کرد و به مقامات نسبت به استفاده بیش از حد از خشونت علیه تظاهرکنندگان هشدار داد.
عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و عبدالله حمدوک، نخست وزیر این کشور، توافقنامه‌ای را امضا کردند که شامل بازگشت حمدوک به ریاست دولت و آزادی همه زندانیان سیاسی و تلاش برای ایجاد یک ارتش ملی متحد است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین