تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
plusresetminus
حزب الله:قیمت طلا پس از ریزش سنگینی که شب گذشته داشت، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی اندکی بهبود یافت اما نزدیک به پایین‌ترین قیمت در بیش از دو هفته گذشته ماند.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۶۳۳
طلا ۴۵ دلار ریزش کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۰۸ دلار و ۷۱ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۲.۱ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین قیمت از پنجم نوامبر رسید.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۰۹ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته ۴۵ دلار و ۳۰ سنت معادل ۲.۴ درصد کاهش یافت و در ۱۸۰۶ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.
شاخص دلار پس از این که بایدن روز دوشنبه جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا را برای یک دوره چهار ساله دیگر برای این سمت انتخاب کرد و لائل برینارد را به عنوان نائب رئیس بانک مرکزی منصوب کرد، نزدیک به بالاترین رکورد ۱۶ ماه اخیر ایستاد. دلار قوی‌تر هزینه خرید طلا را برای خریداران غیرآمریکایی افزایش می‌دهد.
استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی SPI اظهار کرد: این انتصاب باعث تغییر گرایش ناگهانی به سمت تحکیم سیاست پولی نخواهد شد اما سیاست جاری که طبق اشاره هفته گذشته مقامات بانک مرکزی آمریکا، تعدیل سریع‌تر برنامه خرید اوراق قرضه است، ادامه خواهد داشت.
ریچارد کلاریدا و کریستوفر والر، مقامات بانک مرکزی آمریکا روز جمعه اظهار کرده بودند تعدیل سریع‌تر برنامه خرید اوراق قرضه ممکن است در بحبوحه سرعت گرفتن احیای اقتصادی و رشد سریع‌تر تورم، مناسب باشد.
بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران همچنین به افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ در بخشهایی از اروپا چشم دوخته‌اند که باعث وضع دوباره محدودیتهایی شده است. اینس در این باره گفت: افزایش دوباره ابتلا به کووید ۱۹ ممکن است باعث شود بانکهای مرکزی از انتظارات برای افزایش نرخهای بهره عقب نشینی کنند و در چنین فضایی تقاضا برای طلا وجود خواهد داشت. طلا با مقاومت در سطح ۱۸۳۰ دلار روبروست و روند قیمت این فلز ارزشمند ممکن است با سه انتصاب دیگر در بانک مرکزی آمریکا شکل بگیرد.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۳۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۰۱۹ دلار و ۱۹ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۳ درصد افزایش یافت و ۱۹۷۹ دلار و ۹۶ سنت معامله شد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین