کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعرفه‌های برق هنوز تغییر نکرده است

ایسنا , 2 آذر 1400 ساعت 10:21

حزب الله:
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: تعرفه‌های موجود برق تغییری نکرده و هیچ افزایش قیمتی به عنوان جریمه اعمال نشده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مصطفی رجبی مشهدی  با اشاره به آخرین وضعیت جریمه مشترکان پرمصرف برق، اظهار کرد: پیرو بند ی تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای اصلاح تعرفه‌های مشترکان خانگی، مراحل کارشناسی طرح به پایان رسیده و در صورت تصویب آن در هیات دولت، با کاهش یارانه برق پرداختی به این دسته از مشترکان، نرخ برق مصرفی مشترکان پرمصرف به صورت غیر یارانه ای محاسبه خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون مصوبه ای در این راستا ابلاغ نشده است، گفت: رفتار مصرفی مشترکان پر مصرف به گونه‌ای است که گاه بین ۱۵ تا ۲۰ برابر یک مشترک، از برق استفاده می‌کنند.
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه اگر ۱۵ درصد مشترکان که جزو پر مصرف‌ها هستند به مدیریت مصرف توجه بیشتری داشته باشند بسیاری از مشکلات تامین برق برطرف می‌شود، اظهار کرد: اگر این دسته از مشترکان در تابستانی که گذشت همراهی بیشتری با صنعت برق داشتند، محدودیت‌ها و یا خاموشی‌ها اتفاق نمی افتاد.
رجبی مشهدی با بیان اینکه از بین ۳۰ میلیون مشترک خانگی، ۸۵ درصد  یعنی حدود ۲۵ میلیون در رده کم مصرف و خوش مصرف قرار می‌گیرند که قبض برق آنها کمتر از ۳۰ هزار تومان است، گفت: مشترکان پر مصرف حدود ۵ میلیون مشترک هستند که از این بین حدود ۸۵۰ هزار مشترک بسیار پرمصرف هستند  که بیش از دو برابر الگوی تعیین شده برای هر منطقه جغرافیایی برق مصرف می کنند.
به گفته وی بر اساس مصوبه مجلس می بایست قیمت تمام شده از پرمصرف‌ها اخذ شود، گفت: قطعا اینکار به نفع همه مشترکان و در راستای ایجاد تعادل در توزیع یارانه است اما هنوز چیزی در این رابطه به وزارت نیرو ابلاغ نشده است.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در پایان با توجه به محدودیت‌های تامین سوخت نیروگاهی، از مشترکان خواست نسبت به کاهش مصرف برق و گاز  اقدام کنند.


کد مطلب: 268625

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/268625/تعرفه-های-برق-هنوز-تغییر-نکرده

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com