تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
plusresetminus
حزب الله:مدارس باید تا پایان هفته مجوز خود را برای بازگشایی دریافت کنند اما دریافت این مجوز به معنای تعیین تکلیف چگونگی برگزاری آموزش‌هاست نه بازگشایی کامل مدارس و بازگشت به روال سابق آموزش.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۶۱۶
دریافت مجوز مدارس به معنای بازگشایی کامل آنها نیست/ کدام مدارس در تهران مجوز آموزش حضوری ندارند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، از اول آذرماه قرار بر این بود که آموزش حضوری در مدارس در تمام مقاطع تحصیلی آغاز شود و علیرضا کمرئی سخنگوی آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس در این باره گفت که تاکنون ۱۰۵ هزار مدرسه «مجوز بازگشایی» دریافت کرده‌اند و تا آخر هفته همه مدارس مجوز بازگشایی دریافت می‌کنند.

حسن محمدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اینکه تا کنون چه تعداد از مدارس شهر تهران مجوز بازگشایی را دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: نکته مهم و مغفول شده این است که مفهوم دریافت مجوز این نیست که لزوماً قرار است همه مدارس کلاس حضوری برگزار کنند بلکه معنای این مجوز این است که هر مدرسه لازم است مجوزی دریافت کند تا فرایند آموزش دانش آموزانش مشخص شود که با توجه به شرایط فیزیکی مدرسه آیا می‌تواند آموزش را به صورت ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی آغاز کند یا به خاطر نداشتن استانداردهای لازم باید آموزش‌ها را به صورت غیرحضوری دنبال کند.
دریافت مجوز این نیست که لزوماً قرار است همه مدارس کلاس حضوری برگزار کنند بلکه معنای آن این است که هر مدرسه لازم است مجوزی دریافت کند تا فرایند آموزش دانش‌آموزانش مشخص شود که با توجه به شرایط فیزیکی مدرسه آیا می‌تواند آموزش را به صورت ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی دنبال کند یا به خاطر نداشتن استانداردهای لازم باید آموزش‌ها را به صورت غیرحضوری دنبال کند وی ادامه داد: البته شرایط اکثر مدارس در تهران به گونه‌ای است که با این مجوز می‌توانند شیوه ترکیبی را انتخاب کنند. یعنی بخشی از آموزش‌ها همچنان در فضای مجازی خواهد بود و بخشی از آموزش‌ها در فضای کلاس‌ها و به صورت حضوری. همه اینها نیز منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی‌ است که ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت تعیین کرده است. در واقع یک سری الزامات بسیار سخت‌گیرانه‌ای را مدنظر داریم که در صدر آنها داشتن تهویه مناسب در مدارس و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.
محمدی بیان کرد: در این شرایط به صورت خود به خود ما دیگر نمی‌توانیم شاهد برگزاری کلاس‌های ۳۰ تا ۳۵ نفره باشیم که به طور معمول در کلاس‌های درس در مدارس پیش از کرونا شاهد بودیم. ضمن اینکه نخواهیم توانست همه روزه برای همه دانش آموزان کلاس حضوری داشته باشیم. خصوصاً در دبیرستان‌ها، تنوع دروس این مساله را دشوارتر خواهد کرد.
به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران همچنان فرآیند آموزشی در مدارس به صورت مجازی و تلویزیونی دنبال خواهد شد و اکثر مدارس و مدیران به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند که دانش آموزان برای رفع اشکال و یا برای اینکه معلمان تکالیف دانش آموزان را ببینند یا برگزاری امتحانات میان پایه در مدرسه حضور داشته باشند.
وی بیان کرد: ما همچنان وابستگی شدیدی به آموزش غیرحضوری داریم و بخش کمی از دانش آموزان هر روز در مدرسه خواهند بود چرا که رعایت پروتکل‌ها این اجازه را به ما نمی‌دهد به شرایط کاملاً عادی بازگشایی مدارس برگردیم. لازم است این مساله برای خانواده‌ها شفاف سازی شود که دچار سردرگمی نشوند که بپرسند چرا فرزندانشان برای مدرسه رفتن فراخوانی نشده‌اند. در واقع مدارس بازگشایی شده‌اند ولی اینکه دانش آموزان در چه ایامی باید به مدرسه بروند بنا به مجوزی است که هر مدرسه دریافت می‌کند و در این باره هم اطلاع رسانی به اولیا خواهد کرد.
ما همچنان وابستگی شدیدی به آموزش غیرحضوری داریم و بخش کمی از دانش آموزان هر روز در مدرسه خواهند بود چرا که رعایت پروتکل‌ها این اجازه را به ما نمی‌دهد به شرایط کاملاً عادی بازگشایی مدارس برگردیم
وی در خصوص اینکه آیا در این ایام آلودگی هوا تاثیری در عدم بازگشایی‌ها به همین شکل ترکیبی هم خواهد داشت یا نه، گفت: در بحث تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا پیش از کرونا بحث اصلی این نبود که مدرسه منشائی برای آلودگی هواست بلکه برای کاهش بار ترافیکی و کاهش استفاده از وسایل حمل و نقل و رفت و آمد سرویس مدارس بود که مدارس تعطیل می‌شدند. الان که در بهترین شرایط و با کلاس بندی ها یک سوم دانش آموزان در مدرسه حضور خواهند داشت هنوز کارگروه اضطرار آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس در جلسات چیزی را مطرح نکرده است.
محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا در تهران مدارسی داریم که اصلاً مجوز بازگشایی نداشته باشند و نتوانند هیچ کلاسی را حضوری برگزار کنند، گفت: بله برخی مدارس در تهران هستند که قدیمی هستند و نیازمند بازسازی و نوسازی هستند و پیگیری‌های لازم برای تخریب و نوسازی آنها صورت گرفته است. در این فضاها معمولاً تهویه مناسبی وجود ندارد و مجوز برگزاری کلاس حضوری ندارند. در همه مناطق شهر تهران هم چنین مدارسی هست. البته تعدادشان زیاد نیست.
وی ادامه داد: پیش بینی کردیم که از منابع مالی و استانی برای نصب هواکش و ایجاد تهویه استاندارد برای این مدارس اقدام کنیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه با توجه به اینکه باید پنجره کلاس‌ها باز باشد و الان فصل سرماست و بسیاری از اولیا می‌گویند دانش آموزان مجبورند کل زمان کلاس با کاپشن سر کلاس باشند، آیا سیستم‌های گرمایشی مدارس استاندارد است یا خیر، بیان کرد: خدا را شکر سیستم گرمایشی مدارس تهران مشکلی ندارد و سازمان نوسازی هم اعلام کرده است که در تهران هیچ مدرسه‌ای که سیستم گرمایشی شعله مستقیم داشته باشد نداریم. در بحث کرونا تهویه هوا بسیار اهمیت دارد و باید در طول برگزاری کلاس‌ها ۶ بار کلاس کاملاً تهویه شود و این یعنی باید پنجره‌ها مرتب باز باشد و برای همین حتماً بچه‌ها باید لباس‌های گرم بپوشند و چاره‌ای هم جز این نداریم.

منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین