تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
plusresetminus
حزب الله: شهروندان یمنی صبح امروز در صعده و دیگر استانهای این کشور، در اعتراض به فشارهای آمریکا علیه یمن تظاهرات کردند.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۵۷۶
تظاهرات ضد آمریکایی مردم یمن در چند استان این کشور
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، شهروندان یمنی صبح امروز در صعده و دیگر استان‌های این کشور از جمله «تعز»، «حجة»، «عمران»، «البیضاء»، «ریمه»، «أب»، تظاهرات کردند.
این تظاهرات علیه آمریکا و با این شعار که واشنگتن در پشت پرده فشارهای اقتصادی و نظامی و استمرار خصومتها و محاصره یمن قرار دارد، برگزار شد.
کمیته سازماندهی اعتراضات از مردم یمن خواسته بود که در تظاهرات علیه فشارهای نظامی آمریکا شرکت کنند.
در همین راستا، «عبدالله بن عامر» معاون اداره ارشاد وزارت دفاع یمن اعلام کرد که این اداره طی روزهای آینده نقش آمریکا در جنگ یمن را مستند خواهد کرد. این اقدام شامل مستند کردن نقش آمریکا در تامین تسلیحاتی، حمایتهای لجستیکی و مدیریت عملیات هوایی و تمامی گام‌های این کشور که آمریکایی بودن ائتلاف متجاوز تحت سرکردگی عربستان را تایید می‌کند، است.
بن عامر اعلام کرد که علاوه بر چندین گزارش منتشر شده در سالهای اخیر که بخشی از نقش آمریکا در جنگ یمن را آشکار می‌کند، اعترافات صورت گرفته از سوی آمریکایی‌ها از جمله اعضای کنگره این کشور، مهر تاییدی بر حضور آمریکا در پشت پرده جنگ یمن است و اگر حمایت آمریکا نبود این جنگ تاکنون ادامه نمی‌یافت.
این درحالی است که پیش تر، شمار زیادی از مردم الحدیده یمن در محکومیت جنایات ائتلاف سعودی علیه اسیران ارتش و کمیته‌های مردمی دست به تظاهرات زدند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین