تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
plusresetminus
حزب الله:یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که سرمربیان بلافاصله پس از ورود به تیم جدید روی آن متمرکز می‌شوند، تغذیه و رژیم بازیکنان تیم است.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۵۷۳
سرمربیان مصرف کدام غذاها را ممنوع کردند؟/ از پیتزا و سس تا قارچ و یخ!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، روز‌هایی که فوتبالیست‌ها با فست‌فود‌ها و چیپس و نوشیدنی‌های گازدار شکم‌شان را پر می‌کردند، گذشته است. امروزه با تلاش برای به‌دست آوردن بهترین و کامل‌ترین بدن ورزشکاری، رژیم‌های غذایی از همیشه مهم‌تر شده‌اند.
باشگاه‌ها بر تغذیه ورزشکاران نظارت کامل دارند و بعضی از ورزشکاران آشپز مخصوص به خود دارند. حتی مربیان هم در خیلی مواقع وارد عمل می‌شوند و بازیکنان را از خوردن بعضی غذا‌های خاص منع می‌کنند. به تازگی آنتونیو کونته هم با ممنوع کردن سس کچاپ در غذاخوری تاتنهام، به جمع متخصصین تغذیه پیوسته است.
اما از نظر مربیان چه غذا‌های دیگری باید ممنوع شوند؟
پیتزا
با گذاشتن پیتزا در فر به مدت ۱۲ دقیقه سریع‌ترین غذا را می‌توان آماده کرد. اما اگر بخواهید یک تکه از پیتزای‌تان را به پپ گواردیولا تعارف کنید او احتمالاً آن را سریع‌تر از سسک فابرگاس در رختکن اولدترافورد، به سوی‌تان پرتاب می‌کند! مربی من‌سیتی به ستارگان تیمش اخطار داده که از این غذای خوشمزه ایتالیایی پرهیز کنند، چون معتقد بود که رژیمی متشکل از غذا‌های پرچرب نمی‌تواند در رسیدن تیمش به قهرمانی لیگ ۲۰۱۶ کمک کند.
اما جالب است بدانید که کلودیو رانیری کاملاً برعکس فکر می‌کرد و به بازیکنانش در لستر وعده می‌داد که اگر کلین‌شیت را حفظ کنند به آن‌ها پیتزا می‌دهد!
غذا‌هایی که سرمربیان ممنوع کردند/ حساسیت‌های عجیب بزرگان دنیای فوتبال/ از پیتزا و سس تا قارچ و یخ!
چیپس
چه کسی چیپس پرنمک و سرکه‌ای و پوشیده از سس کچاپ را دوست ندارد؟ خب، دیوید مویس! بیزاری دیوید مویس از سیب‌زمینی سرخ‌کرده و چیپس باعث شد تا در منچستریونایتد محبوب نباشد. پاتریس اورا، مدافع سابق شیاطین سرخ می‌گوید: «یادم می‌آید یک بار الکس بوتنر قبل از بازی در هتل مشغول خوردن یک بشقاب پر از چیپس بود که مربی سر رسید و با اعتراضی شدید خوردن چیپس را ممنوع کرد. همه می‌دانیم که چیپس برای ورزشکار حرفه‌ای مناسب نیست، اما داستان دیوید دو روز بعد در روزنامه‌ها منتشر شد. دیوید به‌خاطر ایجاد چنین تغییرات سختگیرانه‌ای مورد انتقاد‌های شدید قرار گرفت و از آن به بعد به بازیکنان اجازه داد چیپس بخورند.»
غذا‌هایی که سرمربیان ممنوع کردند/ حساسیت‌های عجیب بزرگان دنیای فوتبال/ از پیتزا و سس تا قارچ و یخ!
شکلات مارس
بازیکنان قدیمی آرسنال عادت داشتند شب‌ها در اتوبوسِ باشگاه شکلات و نوشیدنی الکلی بخوردند، تا اینکه مربی جدیدشان با رژیمی سفت و سخت وارد شد. آرسن ونگر یکی از پیشگامان در ارائه رژیم‌های مناسب و تشویق بازیکنان به سبک زندگی سالم بود؛ و قبل از اولین بازی‌اش در هدایت آرسنال به بازیکنان گفت به‌هیچ‌وجه اجازه خوردن شکلات مارس را ندارند. سر و صدایی در بین بازیکنان ایجاد شد و برخی از ستاره‌های تیم هم پشت مربی راه می‌رفتند و شعار «ما شکلات مارس‌مان را می‌خواهیم» سر می‌دادند.
غذا‌هایی که سرمربیان ممنوع کردند/ حساسیت‌های عجیب بزرگان دنیای فوتبال/ از پیتزا و سس تا قارچ و یخ!
سس
هموطن ایتالیایی کونته، فابیو کاپلو هم معتقد است غذا باید بدون هیچ نوع چاشنی صرف شود. زمانی که او سرمربی انگلیس بود کچاپ گوجه‌فرنگی، سس قهوه‌ای و کره باید از روی میز غذاخوری بازیکنان جمع می‌شد. بازیکنان اصلاً از این روش خوش‌شان نمی‌آمد و رابطه خوبی با مربی نداشتند. اما امیل هسکی از او حمایت می‌کرد: «برای من مهم نبود، اما این قضیه باعث بهانه‌جویی بازیکنان می‌شد.»
یخ با نوشابه
پائولو دی‌کانیو همیشه پیشنهادات عجیب و غریب می‌داد. او از گوشی موبایل در رختکن خوشش نمی‌آمد، یا اصلاً دوست نداشت هیچکدام از بازیکنان قبل از بازی آواز بخوانند. اما به طور ویژه از وجود یخ در نوشابه شاکی می‌شد. اسطوره وستهام یک بار در این مورد گفت: «یخ و نوشابه باعث مشکلات شیمیایی در کبد و معده میشود. اگر یخ با نوشابه بخورید احتمال زیاد دچار سوءهاضمه می‌شوید. بازیکنانی را می‌شناسم که شب قبل از بازی با نوشابه‌هایشان یخ خوردند و فردا نتوانستند بازی کنند.»
غذا‌هایی که سرمربیان ممنوع کردند/ حساسیت‌های عجیب بزرگان دنیای فوتبال/ از پیتزا و سس تا قارچ و یخ!
کریسپس
در سال ۲۰۰۶، پل لوگون توسط رنجرز استخدام شد. این مرد فرانسوی با کسب سه قهرمانی پی‌درپی با تیم لیون، بسیار محبوب بود. وقتی به گلاسگو رسید فهرستی از باید‌ها و نباید‌ها برای بازیکنان تهیه کرد که ممنوعیت مانستر مانچ (نوعی اسنک) هم شاملش می‌شد. کاپیتان بری فرگوسن از این موضوع خیلی تعجب کرد و وقتی لوگون در نیمه فصل از تیم رفت، گفت: «هیچکس نمی‌تواند به من بگوید یک بسته پیاز ترشی می‌تواند باعث افت کیفیت بازی‌ام شود. خیلی بی‌معنی است.»
غذا‌هایی که سرمربیان ممنوع کردند/ حساسیت‌های عجیب بزرگان دنیای فوتبال/ از پیتزا و سس تا قارچ و یخ!
قارچ
حتماً فکر می‌کنید، چون قارچ‌ها سرشار از پتاسیم هستند و در خیلی از غذا‌ها استفاده می‌شوند پس فوتبالیست‌های حرفه‌ای می‌توانند هرچقدر خواستند قارچ بخورند. اما دوباره فکر کنید. جووانی تراپاتونی، سرمربی افسانه‌ای ایتالیایی، گارد سنگینی در مقابل قارچ داشت و در کنفرانس مطبوعاتی گفت که خوردن قارچ را برای بازیکنان تیم ملی ایرلند ممنوع اعلام کرده است. او گفت: «من دیدم که بازیکنان قبل از بازی دوستانه مشغول خوردن قارچ هستند و چند ثانیه مات و مبهوت مانده بودم. به آن‌ها گفتم خوردن قارچ در روز مسابقات ممنوع است، چه در وعده صبحانه و چه برای شام.» دلیلش هم این بود که: «اگر قارچ بخورند روز بعد دل درد می‌گیرند.» بعدا از رابی کین پرسیدند که آیا خوردن قارچ باعث دلدردش می‌شود؟ و او پاسخ داد: «شاید مجیک ماشروم!»
غذا‌هایی که سرمربیان ممنوع کردند/ حساسیت‌های عجیب بزرگان دنیای فوتبال/ از پیتزا و سس تا قارچ و یخ!
 
منبع : خبر ورزشی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین