تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
plusresetminus
مسئول دفتر تئاتر خیابانی استان کرمانشاه با انتقاد از عدم حمایت ارشاد و سایر دستگاه ها از هنر تئاتر خیابانی، گفت: در ایام شیوع کرونا که عمده برنامه های فرهنگی و هنری تعطیل بود، متاسفانه آنطور که باید از ظرفیت تئاتر خیابانی استفاده نشد.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۵۵۹
در ایام کرونا فقط "خوش‌شانس" بودیم/ ارشاد و سایر دستگاه‌ها حمایتی نکردند
مرتضی اسدی مرام با اشاره به وضعیت نامناسب گروه های هنری در ایام شیوع کرونا گفت: شاید در این بین، تئاتر خیابانی یکی از خوش شانس ترین رشته‌ها باشد چرا که فعالیت های آن عمدتا در فضای باز بوده و در شرایط کرونایی کمتر دچار چالش شدیم.
وی افزود: در ایام شیوع کرونا فعالیت گروه های تئاتر خیابانی استمرار داشت و حتی در وضعیت "قرمز" اجراهایی برای تشویق مردم به رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی برگزار کردیم، اما در مجموع اگر مقایسه ای بین اجراهای دو سال اخیر با سالهای گذشته داشته باشیم تعداد اجراها به شدت پایین آمده و ادارات کمتر از این هنر برای پیشبرد برنامه های خود استفاده می کنند.
وی با انتقاد از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان گفت: این انتظار بود در دو سال اخیر که عمده برنامه های فرهنگی و هنری بواسطه کرونا تعطیل شده بود، از ظرفیت هنر تئاتر خیابانی به نحو مطلوب تری استفاده می شد که این کار صورت نگرفت.
اسدی مرام گفت: در این دو سال می شد کارها و برنامه های فرهنگی بیشتری را به واسطه تئاتر خیابانی پیش برد، اما این کار انجام نشد.
وی افزود: انتظار این است که تمام دستگاه ها و ارگان ها و بویژه ارشاد، شهرداری و ... در این ایام که امکان برگزاری بسیاری برنامه های فرهنگی و هنری فراهم نیست، از ظرفیت تئاتر خیابانی استفاده بیشتری ببرند.
مسئول دفتر تئاتر خیابانی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت گروه های بسیاری در حوزه تئاتر خیابانی گفت: در این بین 16 تا 17 گروه به صورت فعال در این عرصه فعالیت کرده و بسیار توانمند هستند.
وی از فعالیت گروه های تئاتر خیابانی در شهرستان هایی مانند اسلام آبادغرب، هرسین، کنگاور و پاوه هم خبر داد وافزود: هرساله در شهرستان هرسین جشنواره تئاتر خیابانی هم برگزار می شود که امسال به دلیل شرایط کرونایی موفق به برگزاری این جشنواره نشدیم.
اسدی مرام به توانمندی هنرمندان تئاتر خیابانی استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه گروه های تئاتر خیابانی استان همواره حضور پررنگی در جشنواره های ملی و بین المللی تئاتر خیابانی دارند.
وی افزود: امسال سه گروه از استان به جشنواره بین المللی تئاتر مریوان راه پیدا کرده و یک گروه به جشنواره ارس باران و یگ گروه دیگر نیز به جشنواره آیین های سنتی رفته است.
اسدی مرام خاطرنشان کرد: در جشنواره بین المللی تئاتر فجر سال گذشته هم چهار گروه از استان کرمانشاه توانستند به این جشنواره راه پیدا کنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین