تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
plusresetminus
حزب الله: کرملین در بیانیه‌ای بدون جزئیات چندان اعلام کرد، رئیس جمهوری روسیه و نخست‌وزیر ارمنستان در تماسی تلفنی درباره ناگورنو-قره‌باغ و تدابیری برقراری ثبات در آنجا رایزنی کردند.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۵۵۷
پوتین درباره قره‌باغ با نخست‌وزیر ارمنستان صحبت کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، روز سه‌شنبه ارمنستان و جمهوری آذربایجان با برقراری آتش‌بس در مرز مشترکشان موافقت کردند و این به دنبال میانجیگری روسیه بود که از آنها خواست تا دست از رویارویی بردارند. این دو کشور سال گذشته بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ درگیر جنگ شدند که جان دست‌کم ۶۵۰۰ تن را گرفت.  
براساس اطلاعیه کرملین، تماس تلفنی روز یکشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان درباره ناگورنو-قره‌باغ و برقراری ثبات در آنجا بوده است.
همچنین روز جمعه سخنگوی شارل میشل، رئیس شورای اروپا در بیانیه‌ای گفت، رهبران باکو – ایروان توافق کرده‌اند در بروکسل برای گفت‌وگو در مورد وضعیت منطقه‌ای و راه‌های غلبه بر تنش‌ها برای "یک قفقاز جنوبی مرفه و باثبات، که اتحادیه اروپا از آن حمایت می‌کند"، دیدار کنند.
ملاقات پاشینیان و الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان قرار است در حاشیه نشست شراکت شرقی اتحادیه اروپا در بروکسل در تاریخ ۱۵ دسامبر (۲۴ آذرماه) انجام شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین