تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
plusresetminus
حزب الله: سخنگوی دولت فرانسه ضمن ابراز نگرانی درباره روند روزافزون و سریع آمار مبتلایان جدید به کووید ۱۹ از آغاز برق آسای موج پنجم کرونا در کشورش خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۵۲۵
فرانسه: موج پنجم کرونا به شکل برق آسا در کشور آغاز شده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در فرانسه هم مشابه دیگر کشورهای اروپایی اخیرا روند ابتلا به کرونا در بین شهروندان افزایش چشمگیری داشته است.
"گابریل اتال"، سخنگوی دولت فرانسه روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: موج پنجم کرونا به شکل برق آسایی آغاز شده است.
به صورت میانگین شمار مبتلایان روزانه در فرانسه در عرض یک هفته گذشته به 17.153 نفر رسید. حدود یک هفته قبل از آن این رقم نصف این مقدار بود.
آتال با وجود این تحولات نگران کننده از شنیده شدن نواهای خوش بینانه ای هم سخن گفت.
آمارها نشان می دهد که در مقایسه با هفته های گذشته افزایش تعداد مبتلایان جدید به کرونا در فرانسه چشمگیر است. تا به حال حدود سه هفته طول می کشید تا میانگین ابتلای روزانه در هفته دو برابر شود. با این همه وضعیت بیمارستان ها در فرانسه نسبتا آرام است.
بر اساس آمارهای ارائه شده از بیمارستان های فرانسه در روز شنبه حدود 7974 بیمار کرونایی در کلینیک های فرانسه تحت درمان قرار گرفتند که 1333 نفر آن ها در بخش های مراقبت های ویژه بستری بودند. در ماه اکتبر حدود 6500 بیمار کرونایی در کلینیک ها بستری بودند که هزار نفر از آن ها نیازبه درمان های فشرده داشتند.

سخنگوی دولت فرانسه در بخش دیگری از سخنانش در عین حال گفت: ما شاهد افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا در کشور هستیم، اما همچنین می دانیم که نرخ واکسیناسیون بالایی در فرانسه داریم و ظاهرا همسایگان ما در واکسیناسیون مرحله سوم از ما جلوتر هستند.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که دولت در پاریس به تصمیمات خود مبنی بر اعمال محدودیت ها برای افراد واکسینه نشده به جای واکسینه شده برای مهار این همه گیری پایبند است.
در فرانسه حدود 75 درصد شهروندان به صورت کامل علیه کرونا واکسینه شده‌اند و در حال حاضر کمپین واکسیناسیون مرحله سوم برای افراد بالای 65 سال و افراد با بیماری های زمینه‌ای در جریان است. از اول دسامبر افراد 50 تا 64 ساله هم می توانند واکسن تقویتی را در این کشور دریافت کنند.
فرانسه با توجه به اعتراضات خشونت بار علیه محدودیت های کرونایی نیروهای ویژه خود را به منطقه گوادلوپ می فرستد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین