تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
plusresetminus
حزب الله:مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی از عرضه روزانه حدود ۸ هزار تن مرغ گرم در بازار خبر داد و گفت: با افزایش عرضه از ۱۵ آذر به بعد، قیمت مرغ کاهش می یابد.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۵۱۵
کاهش قیمت مرغ از نیمه آذر در بازار
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد کمالی سروستانی مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی اظهار کرد: فروشندگان جوجه یکروزه چندبرابر نرخ مصوب و با قیمت های دلخواه اقدام به عرضه جوجه به مرغداران می کنند، هرچند تمهیداتی در سامانه سماصط داشتیم، اما متاسفانه واسطه هایی که در این جریان هستند بازار سیاه ایجاد کردند.
 
وی عطش تولیدکنندگان برای جوجه ریزی را یکی از علل افزایش قیمت اعلام کرد و افزود: نرخ اعلامی مرغ بر مبنای جوجه ۶ هزار تومانی بوده، اما عرضه با نرخ بالاتر بر قیمت تمام شده اثر می گذارد.
 
کمالی سروستانی ادامه داد: با توجه به حجم جوجه ریزی آبان، مرغ بیشتری وارد بازار می شود، ضمن آنکه یک مقدار مرغ منجمد وارد کشور شده که نسبت به این قیمت ها اعتراض داریم چرا که منجر به زیان تولیدکننده می شود که با استمرار این روند پایداری تولید در معرض خطر قرار می گیرد.
 
مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده مرغ با احتساب نرخ فعلی جوجه بالای ۲۰ هزار تومان است، بیان کرد: هم اکنون قیمت مرغی که در شبکه توزیع عرضه می شود، گرانفروشی نیست، بلکه بدلیل هزینه های تولید، بالاست.
 
وی از عرضه روزانه ۷ تا ۸ هزار تن مرغ گرم در بازار خبر داد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که از ۱۵ آذر به بعد با افزایش عرضه، بازار کمی متعادل تر شود.
 
کمالی سروستانی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تلفات بیماری آنگارا نداریم، گفت: نیاز است سازمان دامپزشکی تیم های شناسایی اعزام کند چرا که بیماری آنگار بین ۳ تا ۵ هفتگی تلفات بالایی ایجاد می کند .
 
مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه واکسن به میزان کافی در کشور نیست؛ بنابراین اگر بیماری آنگارا وارد گله ای شود، می‌تواند ۷۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد کند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین