تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
plusresetminus
حزب الله: محمدی بخش گفت: بر اساس نرخ‌نامه انجمن شرکت های هواپیمایی، قیمت بلیت هواپیما بطور متوسط ۱۵ درصد کاهش یافته است.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۵۱۴
میانگین کاهش قیمت بلیت هواپیما ۱۵ درصد است/ بلیت‌های پیش‌خرید شده همسان‌سازی می‌شوند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه هفته گذشته جلسه شورای هواپیمایی برگزار شد و در آن لغو استفاده ۶۰ درصدی از ظرفیت هواپیما‌ از ابتدای آذرماه ابلاغ شد گفت: جلسه‌ای در چند روز گذشته با انجمن شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان آن‌ها برگزار و در رابطه با کاهش نرخ بلیت هواپیما تصمیم گیری شد.
 
محمدی بخش اظهار کرد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ نامه‌ای را منتشر کرد که بر اساس آن، قیمت بلیت هواپیما بطور متوسط ۱۵ درصد کاهش یافته است.
 
معاون وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: این کاهش ۱۵ درصدی قیمت بلیت هواپیما‌ها نسبت به افزایش قیمت‌های اخیر بوده  است. در آبان ماه سال گذشته مبانی قیمت‌ها بسیار سخت گیرانه بوده و شرکت‌ها کاملا مقید به رعایت آن بوده اند. در حال حاضر متناسب با افزایش قیمت دلار، هزینه‌های ایرلاین‌ها هم رشد داشته است.
 
محمدی بخش بیان کرد: بحث تعیین نرخ براساس تصمیم انجمن شرکت‌های هواپیمایی است و قانون گذار هم دستور آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما را داده است. در حال حاضر هم علی رغم تمامی محدودیت‌ها و مشکلات شرکت‌های هواپیمایی این نرخ‌ها را نسبت به آبان ماه ثابت نگه داشته اند و در چند ماه اخیر هم نرخ نامه جدیدی را اعلام کرده اند.
 
معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: در حال حاضر این کاهش ۱۵درصدی نرخ بلیت هواپیما نسبت افزایش اخیر محاسبه شده و بخش‌های عمده هزینه‌های این صنعت از طریق اعتبارات داخلی خود پرداخت می‌شود.
 
او گفت: موضوع ایمنی برای سازمان هواپیمایی بسیار حائز اهمیت است و به هیچ عنوان از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد بنابراین در این زمینه ایرلاین‌ها  توجه ویژه‌ای دارند.
 
محمدی بخش بیان کرد: این کاهش۱۵ درصدی متغیر و بطور میانگین است به گونه ای که در برخی از مسیر‌ها کمتر و در برخی از مسیر‌ها بیشتر است. همچنین این حداکثر نرخ بوده و دامنه نرخی بسیار پایین‌تر است و در شرایط مختلف اعمال می‌شود.
 
او گفت: مسیر تهران مشهد حدود۱۰ درصد کاهش قیمت داشته است.
 
محمدی بخش اظهار کرد: به روال قبل امکان پذیرایی وجود ندارد، اما متناسب با مسیر‌های مختلف و برابر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی پذیرایی صورت می‌گیرد.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد: اگر مسافران پیش خریدی کرده باشند ما به انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده ایم که فرمولی تهیه کنند تا مازاد قیمتی بلیت را به مسافران برگردانیم. البته موضوع پیچیده‌ای نیست و عمده بلیت‌های که مسافران خریداری می‌کنند در لحظه و به روز است.
 
او گفت:برای بلیت‌هایی که پیش خرید شده اند، فرمولی نوشته می‌شود تا بر اساس نرخ‌های جدید همسان سازی شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین