تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
plusresetminus
حزب الله:کم نیستند افرادی که در شبکه‌های مجازی و حتی سایت دیوار حاضرند در قبال چند صد هزار تومان پول، در امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم دانشجویان شرکت کنند.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۴۸۴
کاسبی جدید با آزمون پایان ترم / قیمت پاسخ به هر سوال ۱۲۰ هزار تومان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «دانشگاه‌های کشور از چه زمانی حضوری می‌شود؟» این سوالی است که مسئولان هنوز نتوانسته‌اند پاسخ مناسب و واحدی برای آن پیدا کنند و هر کدام ساز خود را می‌زنند، اما گویا برگزاری حضوری امتحانات نقطه اشتراک وزارت علوم و وزارت بهداشت است، زیرا معاونان آموزشی هر ۲ وزارتخانه اعلام کرده‌اند امتحانات این ترم دانشجویان به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
این سخنان رعشه بر تن دانشجویانی انداخته است که در امتحانات مجازی زیر مانیتور جزوه باز می‌کردند یا ترجیح می‌دادند به صورت گروهی با همکلاسی‌های خود در آزمون شرکت کنند. این دانشجویان با تشکیل کمپین در فضای مجازی می‌خواهند روند برگزاری امتحانات برای این ترم هم که شده مجازی باقی بماند. البته دانشجویان تنها طرفداران امتحانات مجازی نیستند؛ افرادی هستند که حاضرند در قبال گرفتن چند صد هزار تومان به جای دانشجویان در امتحان شرکت کنند و بدون کوچکترین ترسی در سایت دیوار یا فضای مجازی اعلام برای شرکت در امتحانات دانشجویان اعلام آمادگی می‌کنند. اگر می‌خواهید با نرخ و چگونگی شرکت در امتحانات مجازی آشنا شوید، با ما همراه شوید.
قیمت حل کردن یک سوال امتحانی؛ ۱۲۰ هزار تومان ناقابل!
صبح امروز ۳۶ هزار نفر عضو گروه بودند، حال که چند ساعتی از ظهر گذشته تعداد اعضای گروه «جامع امتحانات» به ۴۱ هزار نفر رسیده است. در این گروه از «شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد» هم پیدا می‌شود، از درخواست برای حل تمرین‌های کلاسی و انجام پروژه‌های عملی گرفته تا نوشتن پایان‌نامه و انجام تحقیقات کلاسی. از دبستان گرفته تا کارشناسی ارشد و دکتری و برای تمامی رشته‌های تحصیلی در این گروه درخواست وجود دارد.
چنین مواردی همیشه در حوزه آموزش عالی تازگی ندارد و از مدت‌ها پیش وجود داشته، اما ماجرا زمانی جالب می‌شود که عده‌ای از اعضای این گروه برای شرکت در کلاس‌های مجازی به شرط حضور فعال و داوطلب شده‌اند. حتی بسته به تسلطی که در دروس رشته‌های مختلف دارند، آمادگی خود را برای شرکت در امتحانات میان‌ترم و پایان ترم اعلام کرده‌اند.
نرخ این هزینه‌ها بسته به دروس مختلف متفاوت است، یکی از داوطلبان به قول خودش از معتمدان گروه است و نامش در یک گروه ۲۷ هزار نفری پین شده است. این فرد دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی و کارشناسی فیزیک بوده و برای شرکت در امتحانات دروس فیزیک یک و دو و پیشرفته، ریاضیات یک تا سه و پیشرفته ارشد، معادلات دیفرانسیل، ریاضیات وکاربرد‌ها ۱ و ۲، استاتیک و ایستایی، دینامیک، الکترومغناطیس و ریاضیات و فیزیک عمومی و پیش تمام مقاطع اعلام آمادگی کرده است. حتی برای رضایت مشتری حاضر است به یک سوال تصادفی پاسخ دهد و کانالی هم برای نشان دادن رضایت مشتری و نمرات بالایی که در امتحانات گرفته، راه‌اندازی کرده است.
این کاربر حتی برای جلب رضایت بیشتر مشتریان هم حاضر است به یک سوال پاسخ دهد و پس از دریافت هزینه، به سوال بعدی پاسخ دهد. البته متقاضی می‌تواند نصف هزینه را قبل و نصف هزینه را حین آزمون به حساب وی واریز کند. این کاربر برای پاسخگویی به سوالات تک قسمتی ۶۰ هزار تومان، سوالات چند قسمتی ۱۲۰ هزار تومان و سوالات تستی ۳۰ هزار تومان دریافت می‌کند.
۱۰۰ هزار تومان برای شرکت در امتحات دروس عمومی
هزینه شرکت در امتحانات دروس عمومی کمتر است، علی در زمینه دروس اخلاق، اندیشه اسلامی و تاریخ صدر اسلام اعلام آمادگی کرده است. زمانی که از هزینه شرکت در امتحان می‌پرسم، اصرار دارد که با توافق یکدیگر هزینه را مشخص کنیم، اما پس از مدتی حاضر می‌شود با شرکت در امتحان اخلاق اسلامی، ۱۰۰ هزار تومان به جیب بزند.
آگهی شرکت در امتحانات در سایت دیوار
شرکت در امتحانات به‌جای دانشجویان تنها به شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام محدود نمی‌شود؛ پای این افراد سودجو به سایت دیوار نیز کشیده شده است. این فرد در تماس با خبرنگار ما هزینه برای شرکت آزمون سازه‌های فلزی که از دروس تخصصی معماری است را منوط به جزوه ارائه شده استاد دانست و اعلام کرد: هزینه پس از ارسال جزوه در واتساپ و ارزیابی حجم آن محاسبه خواهد شد. وی به طور حدودی نرخ شرکت در آزمون را از ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برآورد کرد.
به نظر می‌رسد حضوری شدن امتحانات به کاهش چنین سوءاستفاده‌هایی در سایت‌های مجازی کمک بسیاری کند.
منبع : ایسکا نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین