تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
plusresetminus
حزب الله: شب گذشته برای دومین شب پیاپی اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای مختلف هلند علیه محدودیت‌های جدید کرونایی برگزار شد که به خشونت، درگیری و آشوب‌های خیابانی انجامید.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۴۷۳
دومین شب ناآرام در سراسر هلند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شب گذشته برای دومین شب پیاپی خشونت و ناآرامی و شورش هایی در بسیاری شهرهای هلند علیه محدودیت های کرونایی ایجاد شده است. مجددا تعداد زیادی در این درگیری ها مجروح و تعداد زیادی هم دستگیر شدند.
در جریان این اعتراضات که برای دومین شب پیاپی در هلند برگزار شد شورش و ناآرامی گزارش شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فرانسه در لاهه هلند، صدها نفر شب گذشته دوچرخه ها را آتش زدند و به سمت نیروهای پلیس سنگ و اشیا دیگر پرتاب کردند.
پلیس هلند در پیامی توئیتری اعلام کرد که نیروهای امنیتی از واحدهای سیار و سگ ها و اسب ها برای بازگرداندن نظم عمومی به شهرها استفاده کردند. 5 نفر از نیروهای پلیس در جریان این اعتراضات مجروح شدند. به ویژه جوانان اقدام به پرتاب مواد آتش زا و تخریب علائم راهنمایی و رانندگی می کردند. هفت نفر هم در جریان این اعتراضات دستگیر شدند.
این خشونت ها و آشوب ها در شهرهای دیگری هم برگزار شد. در رورموند در جنوب این کشور و در نزدیکی مرز آلمان هم ده ها جوان به سمت نیروهای پلیس مواد آتش زا پرتاب کرده و شورش ها و ناآرامی هایی را ایجاد کردند.
در شمال شرق آمستردام هم شورش ها و ناآرامی هایی گزارش شده و چندین نفر دستگیر شدند. در این آشوب ها و ناآرامی ها در سراسر هلند بیش از 20 نفر دستگیر شده و تعداد زیادی مجروح شدند.

جمعه شب هم در اعتراضاتی اعلام نشده علیه محدودیت های کرونایی در روتردام هلند درگیری ها و شورش های خیابانی رخ داده و پلیس به سمت معترضان گلوله شلیک کرد و 4 مجروح در اثر اصابت گلوله به بیمارستان منتقل شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.
تعداد موارد ابتلا به کرونا در هلند طی روزهای گذشته افزایش یافته و به همین دلیل یکی از کشورهایی که در پی این موج جدید بیماری، دست به دامان قرنطینه شده هلند است.
تنها در یک شبانه روز بالغ بر 21 هزار مورد ابتلا و 37 مورد مرگ ناشی از کرونا در هلند گزارش شده است؛ این در حالی است که پیش از این به مدت 6 ماه تعداد فوتی‌های کرونا در این کشور پایین یا تک‌رقمی بود.
میانگین موارد روزانه ابتلا به کرونا در هلند طی هفته گذشته 18 هزار نفر بوده است.
دولت هلند در پی وخامت اوضاع کرونایی اعلام کرده که در سه هفته آینده، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تجاری باید ساعت 8 شب تعطیل شوند؛ مراکز تجمعی دیگر به‌ویژه مکان‌های تفریحی، فرهنگی و ورزشی هم باید ساعت 6 عصر به کار خود پایان دهند. حضور افراد در محل کار، به‌جز موارد ویژه و با نظارت کارفرما،‌ مشروط به ارائه گذرنامه سلامت است. کسانی که این گذرنامه را نداشته باشند، از امکان استفاده از کافه‌ها و رستوران‌ها محروم می‌شوند.
بر اساس محدودیت جدید، شهروندان هلند تنها در صورت واکسیناسیون کامل یا بهبود یافتن از کرونا می‌توانند به اماکن عمومی مراجعه کنند و گواهی سلامت افرادی که فقط تست منفی کرونا دارند، فاقد اعتبار خواهد بود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین