کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد/ آغاز ارائه خدمات به بازنشستگان از فردا

تسنیم , 30 آبان 1400 ساعت 13:13

حزب الله:قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ امضا و خدمات مد نظر از فردا به بازنشستگان ارائه خواهد شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، با اتمام قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان (آبان 99 تا آبان 1400) کانون عالی بازنشستگان رایزنی‌ها را با شرکت‌های بیمه تکمیلی برای عقد قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز کرد و در نهایت قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی به امضا رسید و بازنشستگان از روز دوشنبه اول آذرماه از آن استفاده خواهند کرد.
همچنین در قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تلاش شده است که با کمترین هزینه و عددی معقول خدمات مناسب و مطلوب بازنشستگان و مستمری‌بگیران فراهم شود.
بنا بر پیگیری‌های انجام شده مبلغ بیمه تکمیلی در قرارداد جدید به ازای هر فرد 91 هزار تومان محاسبه شده است که این مبلغ با احتساب مشارکت سازمان تامین اجتماعی در تقبل بخشی از این هزینه توسط این سازمان خواهد بود که به‌زودی رقم در نظر گرفته شده با مصوبه هیئت مدیره اعلام خواهد شد.
در قرارداد جدید بیمه تکمیلی سقف تعهدات با افزایش روبرو بوده به عنوان مثال تعهدات مربوط به بستری فوق‌ تخصص شامل درمان جراحی سرطان، تومورهای بدخیم، اعمال جراحی مغز و اعصاب و نخاع، قلب، آنژیوپلاستی، عروق محیطی، پیوند ریه، پیوند قلب، پیوند کلیه، پیوند مغز استخوان، کبد و ... با افزایش 12.5 درصدی از مبلغ 40000000 ریال به 450000000 ریال افزایش یافته است.
همچنین تعهدات بستری عمومی شامل هزینه‌های درمانی بیمارستانی و اعمال جراحی به شرط بستری شدن در بیمارستان و مراکز جراحی آنژیوگرافی، قلب، چشم با افزایش 85 درصدی همراه شده است. علاوه بر اینکه تعهدات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی درمان و سرپایی شامل انواع آنژیوگرافی، سی‌تی آنژیوگرافی، انواع اسکن، اسکن سه‌بعدی، انواع سی‌تی اسکن و ... 35 درصد افزایش یافته است.
همچنین تعهدات مربوط به اعمال مجاز سرپایی 44 درصد، آزمایشگاه پاتولوژی 55 درصد، لیزیک 300 درصد، بیماران خاص و صعب‌العلاج 50 درصد و همچنین هزینه‌های مربوط به آمبولانس نیز 50 درصد افزایش یافته است.
بر اساس قرارداد منعقد شده فی ما بین کانون بازنشستگان تامین اجتماعی با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ حدود 9 هزار مرکز درمانی طرف قرارداد این شرکت آماده خدمت‌دهی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران خواهند بود. علاوه بر اینکه بسیاری از خدمات از جمله دسترسی به مراکز درمانی و دریافت خدمات به صورت آنلاین و برخط خواهد بود.
گفتنی است با توجه به آغاز قرارداد جدید از ابتدای آذرماه افراد تحت پوشش که تاکنون از این خدمات بهره‌مند بودند مشخصات آنها به صورت خودکار در سامانه تمدید خواهد شد و نیازی به مراجعه حضوری به کانون‌ها نخواهند داشت و همچنین افرادی که تاکنون تحت پوشش بیمه تکمیلی نبوده‌اند سه ماه فرصت خواهند داشت با مراجه به دفاتر کانون نسبت به ثبت مشخصات خود و افراد تحت تکفلشان اقدام کنند. علاوه بر اینکه مهلت سه ماهه برای افرادی که درخواست لغو عضویت در بیمه تکمیلی دارند در نظر گرفته شده است و در صورتی که حق بیمه ای از مستمری آنها کسر شود این رقم به آنها بازخواهد گشت.


کد مطلب: 268472

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/268472/قرارداد-جدید-بیمه-تکمیلی-بازنشستگان-تأمین-اجتماعی-اعلام-آغاز-ارائه-خدمات-فردا

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com