تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
plusresetminus
حزب الله: در ماه‌های گذشته گلایه‌های مختلفی از سوی مردم درباره پروازهای داخلی و خارجی در فضای مجازی مطرح شد، اما سوال اینجاست که مسافران چگونه می‌توانند از شرکت‌های هواپیمایی بابت تخلفات احتمالی‌شان در حوزه‌های مختلف از جمله قیمت بلیت، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا و غیره شکایت کنند؟
۰
کد مطلب : ۲۶۸۴۷۱
مردم چگونه از ایرلاین‌ها شکایت کنند؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در پروازهای داخلی و خارجی که توسط شرکت‌های مختلف انجام می‌شود، رعایت حقوق مسافران از هر نظر الزامی است و دستورالعمل‌های آن در سایت سازمان هواپیمایی کشوری به صورت کامل موجود است. در دوران شیوع ویروس کرونا و با توجه به افزایش حساسیت و مسئولیت پذیری مردم، این شکایات رشد بیشتری داشت و مسافران هوایی تصاویر مختلفی از تخلفات صورت گرفته را در فضای مجازی منتشر کردند.
اما مردم می‌توانند این شکایت و گلایه‌های خود را از طریق سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان دستگاه متولی و ناظر پیگیری کنند. سامانه حقوق مسافر این امکان را به مردم می‌دهد تا از دستورالعمل‌های تدوین شده درباره حقوق مسافر در پروازهای داخلی و بین‌المللی مطلع شده و بر اساس همین دستورالعمل‌ها و در صورت بروز تخلف از سوی ایرلاین‌ها یا همان شرکت‌های هواپیمایی، آژانس‌های هواپیمایی و حتی فرودگاه‌های کشور شکایت کنند.
مسافران پروازهای داخلی و بین‌المللی که از شرکت‌های هواپیمایی داخلی یا حتی خارجی برای سفرهای خود استفاده می‌کنند، می‌توانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی اینترنتی https://www.cao.ir  و در بخش سامانه حقوق مسافر شکایت خود را ثبت کنند.
البته در سامانه حقوق مسافر به هنگام ثبت درخواست چند نکته برای مردم یادآوری شده است. به عنوان مثال اگر مسافری از شرکت هواپیمایی یا آژانس هواپیمایی شکایت داشته باشد ابتدا باید به همان شرکت هواپیمایی مراجعه کرده و شکایت خود را طرح کند و در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب، سوابق شکایت خود از این شرکت یا آژانس هواپیمایی مورد نظر را در این سامانه ثبت کند.
همچنین مسافران در صورت مشاهده مشکلات فرودگاهی و عدم ارائه خدمات مناسب ابتدا باید شکایت خود را به مدیریت فرودگاه ارائه دهند و در صورت عدم پیگیری آن را در این سامانه ثبت کنند تا مراحل اقدام و پیگیری آن در دستور کار قرار گیرد.
یکی دیگر از نکاتی که مردم برای رسیدگی بهتر به شکایت‌شان باید به آن توجه کنند این است که اگر تخلفی را از سوی هر یک از بخش‌های مختلف در حوزه هوانوردی عمومی مشاهده می‌کنند، آن را ثبت و ظبط کرده و با مدارک و مستندات شکایت خود را به ثبت برسانند تا روند و چگونگی رسیدگی به شکایت بهتر دنبال شود. به عنوان مثال اگر گرانفروشی صورت می‌گیرد یا ایرلاینی به هنگام پرواز شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دیگر پروتکل‌های ابلاغی را رعایت نمی‌کند، بهتر است از آن تصویری تهیه کرده و شکایت خود را به همراه آن تصویر یا سند در سامانه حقوق مسافر بارگذاری کنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین