تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
plusresetminus
حزب الله:رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به این‌که ترافیک تهران ناراحت‌کننده است از تشکل کارگروه‌هایی با حضور اساتید دانشگاه‌ها برای پیدا کردن راه‌حل این مشکل خبر داد و گفت: ساعات اجرای طرح ترافیک از فردا به روزهای قبل از کرونا باز می‌گردد.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۴۶۱
ساعات اجرای طرح ترافیک از فردا به روزهای قبل از کرونا باز می‌گردد
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،جعفر تشکری هاشمی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان این‌که بخش زیادی از فرزندان یادگاران دفاع مقدس در شهرداری تهران مشغول به کار هستند، گفت: براساس قانون مجلس شورای اسلامی این افراد باید تبدیل وضعیت شوند؛ اما می‌بینیم که هنوز این قانون اجرا نشده و فرزندان شهدا و ایثارگران بلاتکلیف هستند که از شهردار می‌خواهیم هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت آنها اقدام کند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که مقام معظم رهبری نیز در خصوص وضعیت ترافیک تهران واکنش نشان داده و خواستار ارائه راهکار علمی و کارشناسی برای ترافیک تهران شدند، اظهار کرد: از شهردار می‌خواهیم برای توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌ها اقدامات عاجلی انجام دهد چرا که در چند سال اخیر اقداماتی در این خصوص انجام نشده و حمل و نقل عمومی بسیار آسیب‌پذیر شده است؛ به گونه‌ای که وضع اتوبوسرانی بسیار ناگوار است و بیش از ۹۰ درصد اتوبوس‌ها فرسوده‌اند و دیدید که روز گذشته چرخ‌های یک قطار مترو به طور کامل قفل شد و نیم ساعت طول کشید تا عملیات آزادسازی انجام شود.
تشکری هاشمی اضافه کرد: مترو به شدت نیازمند اورهال قطارها است و با توجه به کمبود قطعات و زمان اورهال باید بلافاصله نسبت به اورهال قطارها اقدام شود وضعیت ترافیک واقعا ناراحت‌کننده است و تا وقتی حمل و نقل عمومی افزایش نیابد صحبت از حل ترافیک بی‌معنا است و به همین دلیل از زاکانی می‌خواهیم در مورد تامین ناوگان حمل و نقل عمومی اقدامات مهمی انجام دهد.
وی با اشاره به مساله آلودگی هوا اظهار کرد: هرساله به فصل پاییز و زمستان که می‌رسیم هوا آلوده می‌شود؛ اما واقعا کیفیت سوختی که به نیروگاه‌ها داده می‌شود خوب نیست و درصد بالایی گوگرد و مازوت هوا را آلوده می‌کند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: برای پیگیری رهنمودهای مقام معظم انقلاب کارگروه‌هایی در کمیسیون حمل و نقل شورا ایجاد کردیم و با حضور اساتید برای ترافیک تهران راه‌حل پیدا خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه از فردا ساعات اجرای طرح ترافیک به روزهای قبل از کرونا باز می‌گردد،  افزود: پس شاهد افزایش تعداد سفرها با حمل و نقل عمومی خواهیم بود و لازم است این ناوگان نوسازی و توسعه یابد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین