کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش ماهان به حمله سایبری؛ اختلالی در سیستم پروازی ماهان ایجاد نشده است

باشگاه خبرنگاران جوان , 30 آبان 1400 ساعت 11:44

حزب الله:به حمله سایبری هیچ کدام از پرواز‌های داخلی و خارجی این شرکت هواپیمایی اختلالی ایجاد نشده و در حال حاضر سیستم فروش بلیت این شرکت هواپیمایی در حال فعالیت است


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، شنیده‌ها و اخبار ارسال شده حاکی از حمله سایبری و هک شدن سایت شرکت هواپیمایی ماهان است به طوری که در قالب پیامک‌هایی به مسافران تحت عنوان پیامی با این مضمون که "هواپیمایی ماهان را به دلیل همکاری با سپاه تروریستی انقلاب اسلامی هک و تمام فعالیت‌های آن‌ها را مختل نموده است" ارسال می کند.

بر اساس این گزارش با پیگیری‌های انجام شده این حمله سایبری تایید شده است. در این پیگیری ها مشخص شد در هیچ کدام از پرواز‌های داخلی و خارجی این شرکت هواپیمایی اختلالی ایجاد نشده و در حال حاضر سیستم فروش بلیت این شرکت هواپیمایی در حال فعالیت است.در صورت تاخیر در پرواز‌های این شرکت هواپیمایی به مسافران اطلاع رسانی خواهد شد، اما درحال حاضر هیچ مشکلی در انجام پرواز‌ها وهمچنین نشست و برخاست آن‌ها وجود ندارد. قسمت کنترل عملیات پرواز‌ها در حال انجام و بررسی مشکل است و در آینده نزدیک این مشکل برطرف خواهد شد.
ماهان
این نهاد در اطلاعیه ای آورده است؛ در پی انتشار خبر حمله سایبری به سیستم‌های شرکت هواپیمایی ماهان به اطلاع می‌رساند با نظر به جایگاه هواپیمایی ماهان در صنعت حمل و نقل هوایی کشور اینگونه حملات به دفعات مختلف و در زمان‌های گوناگون نسبت به این شرکت انجام یافته تا شاید بتوانند خدشه‌ای بر عملکرد آن وارد کنند که این موضوع یک اتفاق عادی تلقی می‌گردد و همواره تیم امنیت سایبری ماهان به موقع وارد عمل شده و این حملات را خنثی کرده است.

بدیهی است در صورت تغییر در زمان انجام پرواز‌ها به تمامی مسافران اطلاع رسانی خواهد شد.


کد مطلب: 268458

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/268458/واکنش-ماهان-حمله-سایبری-اختلالی-سیستم-پروازی-ایجاد-نشده

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com