تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
plusresetminus
حزب الله: رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی نقش ایران در حمایت از مقاومت را محوری توصیف کرد و گفت: از ایران به دلیل ایفای این نقش قدردانی می‌کنیم.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۴۳۵
از ایران به دلیل ایفای نقش محوری درحمایت از مقاومت قدردانی میکنیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی گفت: انتخابات داخلی جنبش حماس که هر ۴ سال برگزار می‌شود، مایه فخر و مباهات تمامی کسانی است که اوضاع این جنبش را پیگیری می‌کنند.
بر اساس این گزارش، وی افزود: قدرت حماس در انتخابات داخلی و احترام به نتایج آن است. انتخابات فرصتی برای تغییر رهبران حماس بوده و بیانگر پویایی این جنبش و قدرت آن برای همسوسازی خود با تحولات از جمله تحولات داخلی جنبش است.
هنیه اظهار داشت: حماس جنبشی بزرگ و قدرتمند در داخل و خارج فلسطین است. یکی از مولفه‌های قدرت و انسجام حماس، انتخابات داخلی و پایبندی به نتایج آن در تمامی مناطق است. حماس توانسته موقعیت و جایگاه فلسطین در میان کشورهای اسلامی و عربی و وحدت امت بر سر این مسئله را حفظ کند.
رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: اولویت نخست حماس در مرحله کنونی، حفظ اصول ملی و حقوق فلسطینیان و عدم چشم‌پوشی از آن‌ها به ویژه حق بازگشت آوارگان است. دومین اولویت ادامه پروژه مقاومت و گسترش دامنه آن است. اولویت بعدی توسعه روابط سیاسی حماس با کشورهای اسلامی و عربی است.
هنیه گفت: از جمله دیگر اولویت‌ها تقویت روابط با جامعه بین‌الملل و بهره‌برداری از جنبش‌های جهانی و تغییرات مهم ناگهانی در مواضع ملت‌ها در قبال مسئله فلسطین است. حمایت از قدس در برابر توطئه‌های دشمن صهیونیستی نیز یکی از اولویت‌هاست.
وی افزود: اولویت بعدی آزادی اسرا از زندان‌های رژیم صهیونیستی و تکرار عملیات مبادله اسرا است. هنیه در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: آشتی ملی به خاطر موضع تشکیلات خودگردان و عدم جدیت برای تحقق آن به بن‌بست رسیده است.
رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: ایران از مقاومت فلسطین حمایت مالی، سیاسی و نظامی می‌کند و تکیه‌گاهی محکم برای آن است. از ایران به خاطر نقش محوری و مرکزی در حمایت از مقاومت فلسطین تشکر می‌کنیم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین