تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
plusresetminus
حزب الله: وزیر خارجه چین امروز (شنبه) با تاکید بر برخی از سیاستمداران به منظور توقف بازی با "کارت تایوان" گفت، دولت پکن تمایلی به درگیری یا تقابل با دیگر کشورها ندارد.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۳۸۵
وانگ یی: چین تحمل استقلال تایوان را ندارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، وانگ یی، وزیر خارجه چین همچنین گفت، اینکه دولت پکن و آمریکا روابط خود را به خوبی مدیریت کنند،‌ آینده جهان را تعیین می‌کند.
وی افزود: چین و آمریکا باید روابط دو جانبه خوبی را مدیریت کنند که بر آینده جهانی تاثیر می‌گذارد و همکاری و روابط برد-برد رویکرد صحیحی است. دو کشور منافع خود را عمیقا ادغام کرده‌اند بنابراین، یک ذهنیت مجموع صفر با موضع حمایت یا انزوا تنها به هر دو طرف آسیب می‌رساند. دو کشور باید برای یک توسعه با ثبات با هم همکاری کنند.
وی با اشاره به این مساله که چین تمایلی برای درگیری یا تقابل با دیگر کشورها ندارد، چندجانبه گرایی را اجرا می‌کند و از سیستم بین‌المللی بر اساس سازمان ملل حفاظت به عمل می‌آورد، گفت:‌ تنها وحدت است که امید ایجاد می‌کند و واگرایی ما را به جایی نمی‌برد.
این اظهارات در پی مطرح شدن سه اصل و چهار اولویت از سوی رئیس جمهوری چین برای رشد روابط با آمریکا در برهه‌ای نوین و در جریان نشست مجازی با جو بایدن،‌ رئیس جمهوری آمریکا که صبح سه شنبه انجام شد، مطرح شده‌اند.
وانگ یی همچنین بر موضع چین در مخالفت با استقلال تایوان تاکید کرد و گفت که برای توقف تلاش‌های جدایی طلبانه اقدامات قاطعی انجام می‌دهد.
وی افزود: ما به دنبال اتحاد مجدد از طریقی صلح آمیز هستیم اما چین رفتارهای جدایی طالبانه که باعث تقسیم کشور می‌شود را نمی‌پذیرد و تلاش‌هایی برای ایجاد دو چین یا "یک چین، یک تایوان" را در عرصه جهانی قبول نمی‌کند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین