کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیریت به سبک فدراسیون بسکتبال/ پول بدی می‌بخشیم!

ایسنا , 29 آبان 1400 ساعت 14:11

حزب الله:
فدراسیون بسکتبال ایران، در اقدامی عجیب با دریافت جریمه نقدی از محمد جمشیدی محرومیت این بازیکن را بخشیده است که باعث ناراحتی باشگاه شیمیدر شده است و در این میان، باشگاهی که ضرر و خسارت دیده هیچ سودی از حکم کمیته انضباطی نبرده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در ابتدای فصل نقل و انتقالات لیگ بسکتبال و پیش از اعزام تیم ملی به بازی‌های المپیک بود که محمد جمشیدی، ملی‌پوش نام آشنای بسکتبال ایران با عقد قرادادی یک ساله به تیم شیمیدر قم پیوست تا فصل جاری را به همراه این باشگاه خصوصی پشت سر بگذارد.

اما با ادامه فصل نقل و انتقالات و پیوستن مهران شاهین طبع به جمع شیمیدری‌ها، خبرهایی مبنی بر اختلاف میان جمشیدی و شاهین‌طبع مطرح و نهایتا هم با پیوستن جمشیدی به تیم شهرداری گرگان همراه شد.
البته با پیوستن جمشیدی به شهرداری گرگان، مسئولان باشگاه شیمیدر قم نسبت به این اقدام جمشیدی واکنش نشان داده و از این ملی‌پوش به کمیته انضباطی فدراسیون شکایت کردند تا اهالی این رشته شاهد یکی از عجیب‌ترین اتفاقات مدیریتی در چند سال اخیر بسکتبال باشند؛ موضوعی که طبق ادعای باشگاه شیمیدر، با تصمیم عجیب فدراسیون همراه شده است.
هنریک درغوکاسیان مدیرعامل شیمیدر قم در این مورد به ایسنا گفت: "با پیشنهاد و وساطت فدراسیون، رای اول که دو ماه محرومیت، جریمه نقدی و عذرخواهی رسمی از باشگاه شیمیدر بود را قبول کردیم که رای صادر شد و گفتند این رای قطعی است. البته آقای جمشیدی می‌توانست اعتراض کند، اما از طرف فدراسیون به ما گفتند که در مورد این بحث به جمع بندی رسیده‌ایم و رای تغییر نمی‌کند. با شروع بازی‌ها ما در پخش زنده دیدیم ایشان بازی می‌کنند، در حالی که قرار بود خسارت ما را بدهد و رضایت باشگاه را جلب کند! از طرف فدراسیون گفتند که ما رای را عوض و محرومیت را کم کردیم. او ۲۰۰ میلیون جریمه شد که پول را به حساب فدراسیون واریز کرده است. نهایتا هم یک نامه عذرخواهی که ایشان به فدراسیون داده بود را به ما فرستادند تا موضوع تمام شود."
به این ترتیب طبق ادعای مدیرعامل باشگاه شیمیدر قم، اگر محمد جمشیدی تخلفی انجام داده، ضرر آن به باشگاه شیمیدر بوده و این جریمه در صورت قانونی بودن نیز باید به حساب باشگاه واریز می‌شد، حال چرا فدراسیون این پول را خودش دریافت کرده است و بدون اطلاع به باشگاه شاکی محرومیت را بخشیده است، جای سوال دارد که به نظر رئیس فدراسیون باید در این مورد پاسخگو باشد.
مدیرعامل شیمیدر قم در این مورد نیز به ایسنا گفت: "طبق قانون اگر ایشان در شبکه اجتماعی به ما تهمت دروغ گویی زده و اهانت کرده است، باید همانجا عذرخواهی کند چون قانون است. ایشان گفته‌اند باشگاه شیمیدر دروغ می‌گوید، پس باید رسما عذرخواهی کند. با این وجود نهایتا اتفاق مطرح شده افتاد و ۱۵۰ میلیون ایشان را جریمه کردند که ما اصلا نمی‌دانیم این جریمه چگونه تعیین شده است و از کجا آمد. دو ماه محرومیت او را هم برداشتند چون جریمه خودشان که ۲۰۰ میلیون بود را به حساب فدراسیون واریز کرده است. تنها یک نامه را بعد از ۱۲ روز به ما فرستادند که عذرخواهی ایشان است! اصلا چرا این جریمه و پول به حساب فدراسیون ریخته شده است؟ باید به حساب ما واریز شود چون باشگاه شیمدر متضرر شده است."
در فضای کنونی ورزش کشور، ضعف حضور سازمان‌های خصوصی در این عرصه بسیار قابل لمس است، پس بسیار مهم است که هر فدراسیونی با مدیریت و برنامه‌ریزی اصولی در حفظ سرمایه‌های موجود خود تلاش کند که به نظر می‌رسد، فدراسیون بسکتبال و مسئولانش از این موضوع غافل بوده است.
با توضیحات مسئولان باشگاه شیمیدر، اینطور به نظر می‌رسد که فدراسیون بسکتبال از شرایط موجود به صورت غیر اصولی برای برطرف کردن مشکلات مالی خود اقدام کرده است که جا دارد مسئولان مرتبط در این باره پاسخگوی سوال مطرح شده باشند. اینکه باشگاهی به دلیل حرکت غیر حرفه‌ای یک ورزشکار متضرر شود و فدراسیون از این شرایط به سود خود استفاده کند اقدامی غیر اصولی است.
انتهای پیام


کد مطلب: 268382

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/268382/مدیریت-سبک-فدراسیون-بسکتبال-پول-بدی-می-بخشیم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com